tisdag kväll....

Äntligen så kanske det börjar hända grejer. För några månader sen la jag ut en annons om våran lägenhet på Skövdebostäders bytestorg, att vi ville byta från en 1a till en 2a eller 3a.
Och nu plötsligt så får jag mail av en tjej som ville byta!! =)

Hon var här idag o kollade på våran o hon tyckte att det var perfekt, precis som hon ville ha de me kök, balkong, badkar o sovalkov =)
Imorgon ska vi gå o kolla på hennes lägenhet, den ligger ett par hus bort. Och hon har berättat lite om den o den verkar jättebra, hyran är den bästa man kan få i princip =)
Så vi ska ringa Skövdebostäder imorn och se om det går bra med byte, det är ju bara att hoppas! Och om allt går som det ska så vore det ju underbart! =) Ska inte ta ut massa i förskott nu, men tänk vad bra det skulle kunna bli! :D


Helgen var soft. Vi hade lite besök här av PJ som jag inte träffat sen förra våren/sommaren nångång. Sen så kom Johan hit en sväng nåndag också. Men annars var det mest jag och älsklingen här som busade o myste :P

Nu ska jag sova, men först måste jag be om råd i en fråga...
Låt säga att ni precis fått reda på att en person som står er väldigt nära precis har börjat injicera. Vad skulle ni göra då? Skulle ni ringa till soc eller något annat som kan hjälpa, och senare få skit av den närstående för att ni har "goolat", eller skulle ni "hålla (den närstående) bakom ryggen" och bara låta det vara?

Det är så jävla svårt. Jag vill inte vara den som goolar, men jag vill inte heller se på hur personen går ner sig och veta att jag kanske kunde ha hjälpt på nåt sätt. Ge mig råd tack! =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback