blogg och videoredigering.

Nu sitter jag i skolan och har lektion. Då får vi blogga =) Iaf, på denna lektionen. Kan va bra eftersom att jag inte har bloggat på ett tag. Jag har inte haft någon motivation till det.

Det har varit struligt de senaste veckorna, först så får mamma en diagnos på en kronisk sjukdom, strax efter det så fick jag ju, som ni redan vet, veta att X hade tagit en överdos.
I samma veva nästan så lämnar en kär vän sitt behandlingshem för att kunna ta återfall, strax efter att en annan vän gjort likadant.
För 2 veckor sen dog 2 av mina vänner....det var ett tungt besked att få.. Monia, Tobbe..jag tänker på er varje dag! ♥
Känns så konstigt...
Och under förra veckan och helgen så åkte 2 av mina vänner in i finkan. :( Men dom får ju skylla sig själva, hoppas att dom kanske lär sig nåt nångång!!

Har knappt varit i skolan de senaste 2-3 veckorna...men om ja ens vill ha nåt omdöme när ja slutar här i maj så måste jag ta ett krafttag nu o börja närvara...även när det känns som att det inte går...
Har inte direkt nån plan på hur jag ska göra för att lyckas, men jag har bett Jonte om hjälp och stöd. Att bli pushad, framför allt.


Idag har det varit en produktiv dag för min del i skolan. Jag skrev klart rollspelsarbetet som ska lämnas in på torsdag. Det skulle väl egentligen varit inlämnat typ v.41 eller nåt, men saker kom emellan...

Igår julade jag till det därhemma o städade litegrann, det blev jättemysigt med stjärnor o ljusstakar o div. Tyckte Jonte me =)

Idag hade jag tänkt att fortsätta städa lite om jag orkar för imorgon blir min bror en fri människa, hans lvm går ut och han skall bo hos mig och Jonte i ett par veckor. Tur att vi har gästrum. Men iaf så tänkte jag att det skulle bli lite fräscht o trevligt tills han kommer!

Igår såg jag o J på reprisen av Idol och vi brukar inte se på Idol annars, men jag tyckte ganska snabbt att tjejerna (Marie & Amanda) skulle hamna i finalen och så blev det. Jag gillade verkligen Amandas framförande av "Hallelujah"...gåshud ungefär =)

I fredags åkte jag och min man ut till min far för vi skulle vara där hela helgen för att vara med 2 av mina småbröder medans pappa och hans sambo åkte upp till Piteå för att få hälsa på min lillasyster Nellie. De har haft rättegång nu och domen blev väl att pappa ska få hälsa på henne första helgen varannan månad. I ett halvår lr nåt? Minns inte riktigt, men om det funkar bra så har vi chans på att kanske få ner Nellie lite under sommarn o lite under vintern/julen. *HOPPAS!!!*
Helgen flöt på bra och bröderna skötte sig. Vi spelade spel och åt god mat.

Jag saknar min mamma. Tänkte kolla me henne om vi kanske skulle ses lite i helgen...har inte träffat henne på sjukt länge nu, och ändå bor vi i samma stad!

Imorgon är det Naturkunskap och jag har tillsammans med Cecilia åtagit mig att göra nutidsfrågor (alla måste göra de nångång). Nu mådde Cissi lite kass idag så hon kanske inte kommer imorn, isf gör jag frågorna själv sa jag, slipper hon jobba sig om hon inte mår bra. Visst är ja snäll =)

Ska dessutom börja skriva på mitt naturkunskapsarbete om MS som skall vara inlämnat den 13/12 lr något sådant?
Vi har även svenska imorn..vi ska under en period framöver läsa 3 valfria böcker och 1 klassiker. Alla skall recenseras samt att klassikerns recension skall innehålla lite mer saker om författaren m.m.
De tre valfria böckerna är jag redan färdig med, förutom recensionerna då. Jag läser ju typ jämt så det är enkelt. Men klassikern.....uuuhh.. har då valt "Stäppvargen" av Herman Hesse. Jag har inte ens öppnat boken än och just det klassiker-arbetet ville läraren helst ha klart innan jul. Undra om jag någonsin har läst nån såndär riktigt klassisk klassiker? Tror ej det. Har inte känt mig mogen/intresserad för det. Och gör det fortfarande inte, därför ja har så svårt att ta tag i det nu =)

Nä, nu kanske detta inlägget börjar bli onödigt långt...............hoppas att era ögon har börjat blöda alternativt svida.
Hehehe. nä skojja bara.

Jag är sååååå glad och tacksam för att jag får ha Jonte vid min sida! =)

hejdå.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback