hej hopp!

Så är det återigen måndag, vilket betyder blogg&videoredigeringslektion =)
Tänkte bloggat igår, men sparade det till idag.

Therese. Du borde få en ork o tapperhetsmedalj. Du gör helt rätt i att ställa krav. Du har ett hjärta av guld. jag hoppas att han tar emot hjälpen, du är den enda han har just nu.

Detta fina skrev min moster till mig i lördags då jag till slut gav upp tog hem min bror till mig. Jag orkade inte med ytterligare en dag med så mycket sms:ande och ringande. Enklast för alla var att han fick komma hem till mig, kändes som att folket bara slängde över ansvaret på mig. "Ja, men varför kan han inte få vara hos Therese då?!"
Fatta trögt.
Iaf så blev det luuuuugnt i mobilen :) Sa att han får stanna till på tisdag då han skall flytta till ett familjehem och att han måste stanna inomhus  om han skall vara hos oss.
Nu strular han visserligen idag igen, men jag hoppas för hans egen skull att han beter sig. Får se hur det har gått när jag kommer hem..

Jag är frisk från min lilla förkylning o det är skönt, har bara lite hosta kvar och den väckte mig och jonte vid fem imorses, men de gör inget :) Vi fick en mysig frukost + att ja hann skriva ett viktigt mail också.

Är därmed även tillbaka i skolan och härjar :) Har spelat upp mina låtar idag som vi skulle överätta texterna till på engelskan, och de flesta (inkl. läraren) tyckte att jag hade gjort ett bra jobb med översättningen. Känns bra att få så bra respons :)
Har även gjort klart mitt historiaarbete som skall vara inlämnat på torsdag o sen hade jag inget att göra så jag började skriva på en recension som skall vara inlämnad v. 2 nästa år =) duktigt.

Några surftips kanske? Har ytterligare en dryg timme att slå ihjäl nu framför datorn...

Har fått anonym kritik till min blogg på kommentarerna också, jättebra att få läsa lite kritik ibland men varför skriva anonymt? Vågar du inte stå för det du skriver?
Då är frågan; När det är skickat anonymt, ska man då ta det seriöst eller inte?
Aja, whatever :)

Helgen var rätt mysig i övrigt, Jonte & jag har ätit kött o potatisgratäng och isterband med dillstuvad potatis. Gott! Vi fick även besök av Johan en sväng i lördags och så har vi bakat bröd. I torsdags bakade vi lussekatter. =)

Förresten, har jag berättat att vi skall hålla i julfirandet hemma hos oss i år? Jonte's familj (mamma, pappa, syster) kommer hem till oss lite över dan, så vi har lite knytkalas då vi kanske inte har råd att stå för allt riktigt. Men det ska bli spännande, första gången o allt!
På kvällen så åker vi antingen till min farmor eller till min mormor & morfar. Får se hur vi gör =)

Händer i veckan?
Idag ska det bli skönt att komma hem o slappa, det har ryktats om att J har diskat idag o det är gött att komma hem till ett rent o fint hem. Om ja skulle få tråkigt så behövs det bytas vatten o göras rent hos sköldpaddorna, en dammsugning i hemmet skulle heller inte skada och hela badrummet skulle må bra av en noggrann rengöring. =) Ska även plocka lite med tvätten också då J ska tvätta imorn.

Imorn är det då dags för de här små samtalen med lärarna i skolan, kan vara behövligt då jag är osäker på vilka ämnen jag har klarat av och vad jag har kvar att göra.

På onsdagskvällen är det dags för julfest i skolan, får väl se om ja kommer iväg dit eller ej, beror ju på om det finns någon snäll själ som kan tänka sig att köra hem oss efteråt. Sista bussen från Tidaholm går halv nio och då hinner man väl knappt äta...hehe :P

I övrigt så finns inget planerat för veckan...eller joo...måste ju faktiskt handla klart alla julklappar. Jag har inte ens gjort klart hälften. Så svårt när folk inte önskar sig nåt speciellt. Funderar på att börja säga att den som inte önskar sig nåt kommer heller inte att få nåt :) Det kanske sätter lite liv i de gamla sjögurkorna?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback