tisdag.

Idag var jag trött när jag vaknade. Jättetrött verkligen. Men jag gick upp ändå, rätt viktigt att gå till skolan idag tyckte jag, då vi skulle ha de här utvärderingssamtalen med lärarna.
Jag drömde riktigt obehagliga saker inatt =/

Men men, utvärderingen har gått bra och jag ligger bra till i ämnena + att jag är på god väg att kamma in B-kurserna i de flesta ämnena också. :) OM jag börjar närvara bättre. Har ungefär dubbelt så mycket frånvaro än vad som är ok.
Känns som att detta kommer att bli bra, bara jag får lite sparkar i röven så att jag kommer hemifrån när jag ska till skolan. Får inte sitta o diskutera med mig själv om varför jag inte skulle behöva gå hit.

Vidare så har vi diskuterat julfesten och alla är så jätteengagerade över julspexet som alla klasser bidrar med, verkligen. Eller inte. O jag har fortfarande inte bestämt mig för om jag skall gå eller inte. Men det lutar väl åt att jag gr på julfesten..problemet är ju det med hur man tar sig hem, känns lite halvt ovärt att åka hit bara för att hinna äta o sen gå långt i kylan så man hinner med bussen hem, ja vill ju va me på själva festen också :)

I övrigt så är soc fittor. De har alltså lovat min bror en uttalad summa pengar som skulle betalats ut til hans konto innan han flyttade hem till oss, för mat och hyra (Pengarna skulle han ge oss). Men inga pengar kom.............trots påtryckningar ifrån oss och min bror. "De är på väg" fick vi höra.
Så iaf, igår skickade jag ett mail till soc och frågade vart pengarna tagit vägen och vips så ringde ekonomitanten upp mig senare under dagen och då fick jag veta att så o så mycket pengar skulle betalas ut och det var enbart för maten. Men för hyran då, frågar jag.
"aah, bla bla, vi betalar ju inte ut pengar för hyra på det där sättet då ni inte har skaffat ett speciellt boende med tanke om att han skall kunna bo där" "Nähe, säger jag, men min bror sa att ni sagt till honom att han skulle få lite pengar för det"
Ja så räknade hon och jag tillsammans på hur mycket det skulle vara för hyra isf och kom fram till en summa och så säger hon att hon måste fundera på det så ska hon ringa tillbaka till mig. Idag ringer hon mig o säger att de inte kommer att betala ut några pengar för hyra. Jaha, säger jag. Och självklart kommer jag ju på vad jag skulle ha sagt efter att vi har lagt på o då kan ja inte me o ringa upp henne för att iom att ja inte sa de direkt när vi pratade så känns de dumt. Ajja......har sagt t min bror att han får trycka på henne om att hon faktiskt hade lovat honom en speciell summa, o då kan hon ju inte bara minska den summan sen helt plötsligt. Kärring!

Ja nu har vi precis haft lunch och jag har sååå kul...är redan klar med mina arbeten så jag har ingenting att göra då alla andra har Naturkunskap B, vilket jag inte läser. Fick precis reda på att de inte finns nån utsedd för att fixa nutidsfrågor heller så de verkar inte som att de blir nåra såna idag heller, o de va ju typ av den anledningen som ja stannade kvar idag...ajja, ja får närvaro för att sitta o häcka vid internet så ja ska väl inte klaga. Men trist att sitta o häcka vid datorn jämt!

jaja...nu har ja fått GNÄLLA av mig lite ;)

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Enligt statistik är Skövdes soc den näst sämsta i hela Sverige=( Så de kan slänga sig i **** Kul att utvärderingen gick bra. Hoppas du får en riktigt bra jul och nyår=)

2007-12-22 @ 15:59:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback