måndag.

Idag har jag gått upp tidigt. Klockan 09.52 gick jag upp =)
Har duschat, ätit, ringt massa viktiga samtal och plockat iordning på massa papper.
Har även försökt väcka Jonte för att få sällskap till frukosten men det verkade inte funka.
Och icke att förglömma! Jag har hindrat en eventuell storbrand. Det hade ramlat ner en brödbit i brödrosten som låg där o rök.

Nu sitter jag här och har jättetråkigt. Boken som jag läser just nu är ruskigt spännande och det var så att det knöt sig i magen igår kväll. Förut med, men då berodde det på att jag fick håll.
Jag läser "Män som hatar kvinnor" av Stieg Larsson. En kriminalroman. Väldigt bra skriven med ett härligt språk!

Snart kommer min pappa och skall hämta lite papper. Funderar på att hänka på honom ner till stan för jag ska till banken..eller så åker jag buss senare istället.
Skall även gå till optikern och få båda mina par glasögon justerade eftersom att båda två har blivit sneda.
Ena gången råkade jag få Jontes knä i ansiktet. Andra gången var igår, jag skulle väcka Jonte genom att  blåsa på hans navel sådär så att de blir pruttljud, ni vet?
Han blev livrädd av att bli väckt så, så han råka börja vifta överallt och kom då självklart med handen på mina glasögon!

=)

Slut på babblet just nu. Skall städa massor idag med hade jag tänkt!

Kommentarer
Postat av: Yoshi-Daniel

haha, schysst sätt att väcka folk på. Har du glasögon? Har jag aldrig sett. Glasögonorm.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback