sommaren är här.

Ja, det är den verkligen. det har ju varit dödsvarmt de två senaste dagarna. både gött och jobbigt.

Igår så var vi uppe på handelsträdgården och köpte en orkidé till Jontes farmor.
Efter det så åkte vi ner till stan, Jonte ville klippa sig och dessutom ville han ge mig en present.
För att jag har slutat skolan och för att jag har gjort klart Matte A-kursen =)
Tyvärr blev det ingen klippning för vi fick nr 53 och det var bara på nr 38 + att när vi hade suttit där en stund så hade det fortfarande inte rört sig någonting. Så vi orkade inte sitta där och trycka bland massa andra människor.

Istället gick vi och letade kläder. Jonte köpte en skjorta och ett par shorts. Skitsnyggt. =)
Och jag fick välja ut nåt, så det blev en typ lång t-shirt/top/kortkort klänning? vet ej riktigt vad det är, men fin är den iaf. och så köpte jag leggings som slutar under knäet. Och det blev riktigt nice ihop!! =)

Vi avslutade shoppingen med falafel och baguette i kyrkparken. Mys!


Resten av kvällen var mest skit. Lyckades bli osams med en av mina närmaste vänner. Jag och Jonte skulle upp tidigt idag så följaktligen var vi tvungna att lägga oss tidigt igår.
När jag redan ligger o skall sova så skickar den här personen sms och undrar fall han kan komma bort till oss om en stund. Jag skriver tillbaka att det kan han inte för att vi har redan lagt oss och skall upp tidigt.
Saken är den att han hade massa saker här och han sa att han var TVUNGEN att ha en sak av det. (Jag vet att han inte skulle dö av o vänta tills nästa morgon) Så han skrev att han måste hämta den saken eller så kunde han komma hit och gå o lägga sig direkt och gå upp samma tid som oss.
Jag sa nej, och att han måste förstå att vi redan lagt oss.
Men han sket fullständigt i det och kom och TRYCKTE in ringklockan mycket väl. Blev så jävla sur.
Så det blev tjaffs för att jag tyckte att det var verkligen respektlöst av honom att inte bry sig om att vi ska upp tidigt o att vi nästan har somnat redan. Medans han säger att han skulle minsann låtit sina vänner komma hem till honom oavsett tid på dygnet eller oavsett vilken tid han skulle upp. Jag försökte säga att alla är inte som honom och han vet att han är välkommen här sålänge det passar oss. Men han förstod inte att han gjorde nåt fel. Så vi står ju o gapar på varann och då kommer Jonte in i diskussionen och höjer rösten mot honom samtidigt som han går in i det rummet som personen var i. Den här personen uppfattar tydligen situationen som hotfull för han tar fram sin kniv. Utan att fälla upp den visserligen, men mest bara för att visa att han har den där och vi ska fan inte bråka med honom.
Jag blir så jävla ledsen att han beter sig såhär mot oss. Man skulle kunna skylla på att han precis har börjat äta medicin som man kan bli lite beng och inte så betänksam av. Men jag vet att han inte är så beng att han inte vet vad han gör, så det är sorgligt att han gör så mot oss, sina vänner.

Till saken hör den att han är här ganska ofta och sover här dessutom, inget fel i det. Men han verkar tro att detta är nåt jävla hotell eftersom att han äter på oss utan att betala och han verkar tro att han kan komma och gå på nästan vilka tider som helst och ändå skall dörren alltid stå öppen för honom. Dessutom så stökar han ner, typ ställer sina jävla pantflaskor och burkar överallt istället för att slänga in dom i skåpet där vi samlar pant och han erbjuder sig aldrig att diska eller hjälpa till att städa. Så det har väl varit lite småirritation mellan oss alla tre de senaste dagarna.

Men tycker ni att han verkligen kan bete sig så som han gjorde igår?


..


Idag gick vi upp tidigt och gjorde oss iordning, för vi skulle på Jontes farmors 80-årskalas. Med Jontes släkt!
Och jag har inte träffat så många av dom innan så jag var ganska nervös. Men allt gick bra och det var god mat och mycket trevligt =) Hans farmor blev jätteglad för att vi kom dit =)

När vi åkte på bussen hem så steg massa folk på vid Skara Sommarland...och fyyyyyyfan va jobbiga dom var! Satt o var högljudda o spela musik från sina mobiler o skit. Jag hade dessutom huvudvärk och var skittrött. :S

Men men, nu är vi äntligen hemma i tryggt förvar och jag tror att jag skall lägga mig och läsa en stund nu. För att sedan kanske sova.
Hejdå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback