hejhejhej.

Har precis pratat med mamma en stund nu. Var ett tag sen vi pratade i mer än några minuter så det känns bra att ha gjort det. Mamma mår ofta väldigt dåligt och jag har dåligt samvete för att jag inte finns där mer än vad jag gör.
Men samtidigt så kan inte jag agera psykolog för henne. Jag mår skitdåligt av det och måste dessutom ta hand om mig själv och mina problem i första hand.
Det är skitsvårt att försöka leva efter det tänket.

Min mor har äntligen lämnat sin bedrövlige fästman. Han hade åkt till Thailand och knullat horor, ja faktiskt.
Hur jävla schysst är man då?
För att kasta lite mer skit på honom så kan jag ju berätta att han har misshandlat mamma några gånger o nästan försökt döda henne. Han ska få göra samhällstjänst för det nu tydligen.
Dessutom är han alkoholist och jättesvartsjuk.
Jag kanske inte skall yttra mig så mycket i det sistnämnda eftersom att jag inte är Guds bästa barn jag heller. Men ändå.

Nu är min mor lite i något man kan jämföra med dejtingstadiet. Det är en kille som hon har känt i 30 år, alltså har jag känt honom i hela mitt liv. Jag diggar honom som fan och önskar i hemlighet att dom skall bli tillsammans.
Får väl se hur det blir. Mamma har ju inte kommit över sin förra kille än.

Sen pratade vi om massa andra saker. Om min bror och allt han gör. Fast det kanske inte är nåt som jag skall skriva om i min blogg. :S


Min lillasyrra ska komma hit sen (Cajsa) o hälsa på...hon har ju inte sett än. Eller jo, hon va faktiskt med mig och J när vi var här o kollade på lägenheten.
Haha, mamma hade dåligt samvete för att hon fortfarande inte har vart här o hälsat på. Hon är, precis som jag, lat när det gäller att åka buss. Och hennes bil är på lagning. Dessutom så kan hon ändå inte köra. Hon hade vart hos doktorn för nåt med ögat, så hade hon blivit tillsagd att gå till optikern för att hon ser jättedåligt.

Jaja. Nu sitter jag här o har fortfarande inte fått mer gjort än att jag hann se slutet av Desperate Housewifes gamla repris som gick på tv idag. Jag skvätte en tår då. Hehe.
Äter varma kanelbullar o dricker kall mjölk nu :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback