då vare dax igen

Har fan inte skrivit här på ett tag av en mäng olika anledningar.. det har varit mycket alltså..
Kaos utanför och följaktligen krångel inuti huvudet och allra mest själen.

Idag kom mycket ut. Satte mig o lipa som fan på köksgolvet...det var så mycket gråt som behövde komma ut, då jag aldrig brukar kunna gråta. Det var så skönt att det äntligen släppte och efteråt la jag mig och sov ett litet tag. Allt känns bättre nu.

Problemen finns ju kvar, men tyngden är inte lika kolossal därinne längre.

Några saker kan jag berätta som jag har gjort iaf.
Köpte gardiner till gästrummet idag o fick upp dom. Det kändes helt ok. Trevligare om det skulle komma nån gäst iaf :)

Igår drack jag glögg med russin i och det var mycket gott, jag tänkte nästan bakat lussekatter idag men deppigheten satte stopp för det sen.
Och det förtidiga i att baka det redan nu.
Och ekonomin.

Jonte lovade mig klippning+färgning hos frisören. Det skulle bli dyrt och efter att vi hade kollat över vår ekonomi idag o fått ångest över den så tänkte jag att jag inte kan låta honom betala nåt så dyrt åt mig så vi åkte o köte hårfärg och slingor, får väl se om vi lyckas. Klippning ska jag iaf förhoppningsvis lyckas ordna innan jag åker.

För på lördag åker jag ju till Turkiet. Anledning till att jag inte är så jävla överlycklig över det: Jag har inga pengar att ta med mig dit. Visserligen är det en "all inclusive"-resa så vad behöver jag pengar till?
Ja, jag kanske hittar nåt trevligt att köpa, eller så kanske jag vill äta eller dricka nån annanstans än på vårat hotell. Först skulle vi ha varit på ett annat hotell, men det var nåt grejsimojs som hände så det byttes, nu ska vi tydligen få vara på ett femstjärnigt, inte mig emot, jag tackar jag.

Jag är flygrädd.
Och rädd för att dom ska kriga där när vi kommer.

Höstlov från skolan nu, vilket är jävligt behövligt och GÖTT!
Förstår ej hur jag ska orka tillbaka dit sen igen. Motivationen till sådana saker är minus noll.
Det är nog ett av mina största problem just nu. Och återigen; ekonomin.

På onsdag ska vi åka till Lager 157, jag har aldrig varit där. Hoppas att det finns fina kläder där. Jag och Jonte ska ta ut en tusenlapp var ifrån hans sparkonto (jag ska såklart sätta tillbaka 1000:- dit sen igen) och så ska vi handla. Det blir våra julklappar till varann i år. Båda behöver nytt i garderoben. Faktiskt.

Men hallå ni, jag har inte bara mått dåligt under den tid som jag inte skrivit i bloggen. Jag har faktiskt mått bra och vart med om roliga saker. Så att ni vet det.

Min kusin har begett sig av på sin 4-månaders resa igenom Asien. Eller nåt. Kina och Indien tror jag att hon snacka om, men ja tror att hon åker igenom en massa ställen också. Hon hörde inte av sig innan för ett farväl vilket sårade mig en del, men jag har förstått nu att det var mycket att dona med inför en sådan resa, så det hanns väl helt enkelt inte med.. Jag har iaf bildbevis på att hon lever. =)

Och en sak ska ni veta mina vänner, som jag kommer på om och om igen: Det är att musik är bättre medicin för själen än något annat.

Njut!

Kommentarer
Postat av: Andreas

en vecka i turkiet kan göra så mycket, bara komma bort från vardagen. de kommer bli superskönt för dig! sen
kommer du hem med nyladdade batterier å äter upp resten av dina lussekatter =) :*

2007-10-30 @ 06:33:56
Postat av: Jessica

*kram på dig gumman*

bakade lussekatter i helgen som var, massor med gott.. så inte alls för tidigt :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback