händelser i veckan.

I veckan har det införskaffats en del nya saker till detta hem. Vi har beställt en ny skohylla eftersom att jag sparkade sönder den gamla när jag var arg. :/ Den nya är fin och beräknas komma nån dag nästa vecka.
En liten Buddhafigur har flyttat hem till oss och står på byrån i sovrummet.
Nya panelgardiner som skulle lappa över de gamla i vardagsrummet har vi också köpt, ska bara köpa ett par till såna där molijoxer imorn, såna som gör att man kan ha 2 par panelgardiner på samma gardinstång :P

Ja, och såvitt jag kan minnas är väl det de viktigaste..?

En del saker har även hänt. Jonte har fyllt år så han fick konsertbiljetter av mig i present. På söndag så kommer hans päron o syrra hit för att fira honom, då ska vi bjuda på mat och cheesecake!

Har varit i skolan måndag, onsdag och torsdag. Inte helt bra av mig, men bättre än ingenting =)
I måndags så kom den nya Sandra hit o hälsa på lite snabbt :D
I onsdags så var vi på studiebesök på anstalten Rödjan i Mariestad. Väldigt spännande och mycket intressant! Kul att vi fick komma dit.
Innan vi åkte dit så var vi (jag, Jenny, Stina & David) o åt lunch på Mangos här i Skövde. Jag åt grillade lammkotletter..mmmm =)
Jonte har fixat några stora stenar till akvariet o gjort fint där i. Jag tror att sköldisarna blev glada :P

På onsdagskvällen så kom Janne hit o drack lite thé med oss.

Idag har vi tvättat och handlat och lagat mat. Jag har även strykt gardiner o hängt upp dessa.

Under kvällen har vi haft besök av Janne, vi hyrde en film som visade sig vara rätt kass så vi kollade inte klart på den, istället drack vi thé o spelade TP, som Janne vann.

Imorgon så kanske 2 av mina småbröder kommer hit, dom har med sig en vespa som vi eventuellt ska köpa.

..

Idag fyllde min lillasyster Nellie 3 år. I miss her!!

.
Min bror gjorde bort sig mycket på sitt eget kalas i lördags och jag är fortfarande jättearg på honom, har inte velat prata med honom sen dess. En del säger att man inte kan straffa bort destruktivitet, missbruk eller brottslighet när det gäller ungdomar, utan istället ska man ge kärlek och trygghet, det kan jag förstå. Men vad gör man när man inte orkar längre? När man inte orkar med mer skit ifrån personen det handlar om? Hur ska man då kunna ge personen kärlek när man hela tiden blir sviken och allt bara gör så ont?
Jag vet fan inte hur jag ska hantera alltihop.

..

Nu kommer historien om den gamla Sandra...I mars, april nångång detta året så lånade hon pengar av mig o sa att jag skulle få tbx dom snart. Men så fick jag vänta längre än utlovat så när hon satte in pengar så satte hon in 140kr extra o sa att det var ränta från henne för att jag hade fått vänta så länge. So far, so good :)
Men så i slutet av april så fick hon låna ytterligare 300kr, då sa hon att jag skulle få tillbaka dom nästa vecka. Några dagar senare så ringde hon o sa att hon hade satt in 200 för att hon behövde en hundring till busskort, visst, helt ok för min del. Hon sa att jag skulle få dom till helgen när hon kom hem.
Hon frågade även om jag kunde komma hem till henne nån dag under helgen för att hålla henne sällskap så att hon inte skulle behöva vara ensam.
Så på torsdagen ringde jag henne o fick då veta att hennes pojkvän hade följt med henne som sällskap. Vi pratade lite o bestämde att vi skulle kanske ses under fredagen, hon skulle ringa mig under dagen på fredag.
På lördag eftermiddag så hade hon fortfarande inte ringt så jag messade henne typ "Skulle inte du ringt mig igår? :P" Ungefär vid midnatt får jag tillbaka "Var det inte idag som jag skulle ringt dig? Aja, nu är det ändå försent så att.."
Efter några dagar så hade jag fortfarande inte hört någonting, jag blev rätt besviken eftersom att vi hade pratat om att vi skulle ses nu när hon väl var hemma o ja hade lovat henne sällskap så att hon slapp vara ensam. Men tydligen så behövdes inte jag längre när hennes pojkvän nu hade följt med. Dåligt!

Så efter några dagar skrev jag typ att "ah, du kan väl sätta in den sista hundringen på mitt konto" Jag hör inget ifrån henne. Efter ett par veckor har jag fortfarande inte hört minsta lilla ljud från henne så jag skickar ytterligare ett sms om att  hon kan sätta in pengarna på mitt konto. Det är inte så att en hundring i sig är värt så mycket för mig, men jag anser att det är en principsak när hon hade lovat mig den, i annat fall så kunde hon ha hört av sig o sagt att hon hade dåligt med pengar just då eller något sådant. Det hade liksom varit ok.
Men ja hör ingenting från henne.

Förräns 5 månader senare..dvs, för ett par veckor sen så ringer hon mig. Eftersom att jag tycker att hon har betett sig illa så skiter jag i att svara då jag inte vill prata med henne, varpå hon ringer en gång till och ytterligare en gång en timme senare.
Ungefär en vecka senare så tänkte jag att jag kanske skulle ta reda på vad hon hade velat, om det var nåt viktigt hon ville. Så jag skrev "Du hade ringt häromdagen, var det om pengarna du är skyldig mig eller handla det om nåt viktigt?"
Några timmar senare får jag tillbaka: "Hoho, alla 30 000 eller? :) minnet är då bra kort ibland, men här kommer en påminnelse! Sist jag lånade cash av dig satte jag in 140 spänn extra för situationer som denna. Det var inte om pengarna jag ringde, tänkte bara höra hur det var med dig å fråga om vi skulle ta upp våran försvunna kontakt igen! :) 100 spänn hit eller dit liksom, men du kan få dom om du nu känner att det är så fruktansvärt viktigt. Själv värdesätter jag vänskap mer men alla är vi olika! Ta hand om dig gums."

Varpå jag skriver tillbaka: "Menar du så som du har värdesatt vänskapen de senaste 5 månaderna då lr? :P de där 140kr extra sa du dessutom att det var ränta som ja fick för att ja hade fått vänta så länge :D"

Efter det så skrev hon inte tillbaka mer, antar att hon med all rätt kände sig ganska träffad.
Jag fattar inte hur hon ens kan me o bete sig på ett sådant sätt? Börjar snacka om huruvuda jag värdesätter vänskap när hon inte har hört av sig ett skit på 5 månader o inte hållt ett jävla ord av vad hon har lovat. Är det att värdesätta vänskap?
Plus att hon hånar mig för pengarna som jag varit schysst att låna ut till henne.
Jag tycker att det är riktigt dålig stil av henne faktiskt. Varför hör hon ens av sig o är så jävla dryg? Börjar hon få slut på vänner kanske?
Nej, jag klarar mig bra utan dig Sandra när du beter dig sådär, jag kallar inte det att värdesätta vänskap iaf. Men som du sa, alla är vi ju olika =)
Jag har andra vänner som hör av sig, som bryr sig om hur jag mår och som jag faktiskt kan lita på.

..

För övrigt så har jag ikväll fått veta saker som gör att jag känner mig jävligt besviken.  Tack så jävla mycket för det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback