jah man!

Nu är jag vaccinerad mot Hepatit A, B får ja komplettera med en annan gång, gick inte göra de i fredags :/
O vet ni? Ja dog bara lite när hon spruta in de i mig. 1 ml vätska in i armen tog jävla lång tid för henne att spruta in tycker jag.

I fredags så åkte vi till Vara på konsert. Ett band (P-Floyd) som spelar Pink Floyd-låtar. De hade haft rykte om sig att vara riktigt duktiga, och så sant, dom var jättebra! Nu har ju inte jag lyssnat på Pink Floyd så mycket innan, men det har Jonte däremot gjort så han kan ju jämföra lite bättre och han var superglad och tyckte att det var riktigt riktigt bra :)
Han fick biljetterna av mig i present.
Fullsatt var det också :)
En mycket lyckad kväll, vi satt på första parkett dessutom! O så var det ljusshow o grejer.. ah, vi är jättenöjda.
Efteråt så sa Jonte att det var nog den bästa presenten som han har fått i sitt liv, av dem som han kommer ihåg.

Pappa och Sofi kom o hämtade upp oss härhemma o körde oss dit, tusen tack för det! Vi tog McDriven på donken i Skara, det var första gången som Jonte skulle prata med en låda så han blev lite nervös och jag råkade få en McFeast istället för en McFish så han var snäll o gav mig sin BigMac istället =)
Lådan: Vill du ha kaffe efter maten?
Jonte: eh, ja.
När lådan blev tyst o Jonte tryckte upp fönstret så fråga ja varför han tog kaffe efter maten o då sa han att det blev fel för att han hade aldrig pratat med en låda förut så det kändes konstigt. När vi kom fram till luckan så sa hon "du ville inte ha nåt kaffe va?" så hon hade tydligen hört oss :P

När det var klart i Vara så blev vi hämtade av Jonte's föräldrar o så åkte vi hem till dom o fikade kvällsfika, thé och nybakt bröd med massa olika pålägg, bl.a. hemgjord jordgubbsmarmelad :) Jag var jättehungrig så jag åt massor.
Sen var vi väldigt trötta så vi gick o la oss, jättemysigt att få sova.

På lördagen gick vi upp 09.20 och åt frukost, duschade o gjorde oss iordning, sen bar det av in till Lidköping där vi köpte färsk abborre och gick lite i affärer, bland annat en Second hand affär och en klädaffär, men vi hade typ inga pengar så vi köpte inget.
Sen åkte vi till Jonte's farmor o där lagades det ugnsstekt abborre, potatis och sås, med äppelpaj till efterrätt och MUMMA vad abborre var gott! Jag hade aldrig ätit det innan vad jag kan minnas.

Vi stannade därute ett bra tag o sen bar det av hemåt och resten av kvällen var det bara mys och slapp som gällde :)

Nästa morgon skulle vi vara nere på gymmet kl 10, och tro mig, jag visste redan när jag bokade den tiden att klockan 10 en söndagsmorgon inte är en bra tid för träning. Så sant, när vi vaknade var vi trötta och Jonte kände sig smått förkyld. Förkyld + träning = inte bra idé. Så vi avbokade tiden, har istället bokat en ny på fredag eftermiddag. Det är en gratis provträning med instruktör.

Under dagen så lagade Jonte till en god stek med sås, potatis och morötter, vi bjöd hit Janne att avnjuta denna underbara måltid tillsammans med oss och han uppskattade det och maten =)
Efteråt så blev det nybakad sockerkaka och thé. Även Martin var här, men han kände sig inte hungrig.

Sen kom Monia och Lug upp en snabb sväng för att säga hej. Det var väldigt trevligt då jag inte hade träffat Lug på 5 månader, han hade blivit väldigt vältränad, solbrun och fräsch! :)

Sen ville Janne åka nånstans..så jag, Jonte och Martin följde med honom ut, vi åkte till Mariestad, körde igenom stan, gick ut o röka o åkte hem igen :P Rätt mysigt med trrevligt sällskap, mörkt ute och musik i bilen :D

Resten av den kvällen så blev det myyyys med Jonte.

Måndag var det dock ingen skola för min del, usch va kass jag är :/
Vi bjöd hit Janne igen på middag, en jättegod fläskgryta med ris. Efteråt så åkte vi till ÖB o handlade lite grejer.
Sen blev det lite vila o chill.

Idag så har jag varit i skolan och det var bra slappt, första lektionen satt vi mest o planera vad vi ska göra imorgon och på fredag, sen satt vi o tjöta tills det var fika. Efter fikat åkte jag, Jenny och David ner till stan o skulle fika ännu mer och egentligen diskutera dödsstraff och dödshjälp, men det blev annat prat istället. Vi slutade så att jag hann med 11.50 bussen hem.

När jag kom hem så sprang jag på Lug här utanför o han följde med upp, en stund senare kom Monia också.

..

Lite senare när dom hade gått och jag & Jonte skulle äta så ringer det på dörren. Jag ogillar starkt när människor ringer på o kommer hit oanmälda o dessutom så kände jag att jag inte ville ha besök så jag sket i att öppna. Det skulle jag få ångra.....
Iaf, ja la mig o kolla på tv o somnade en sväng. Senare när ja stod i duschen så skulle Jonte följa med Janne till Maxi för att handla och då upptäcker Jonte att någon har hängt en påse med chokladmuffins på dörrhandtaget på ytterdörren och en lapp som det stod "Från Nicklas, Ring".

Det var alltså min bror som hade varit här o plingat på tidigare o ville antagligen lämna muffins o säga hej eller fika tillsammans med oss.
Jag har varit jävligt sur på honom de senaste tre veckorna eftersom att han gjorde massa dumma saker som nästan resulterade i att han förstörde sitt kalas när mormor och morfar och moster var där o mamma hade stått o bakat hur mycket som helst.
Han har ringt mig en massa gånger sedan dess men jag har inte svarat. Han måste få känna på att hans beteende för med sig konsekvenser. Det har varit sjukt svårt att strunta i att svara då jag antar att han mår väldigt dåligt av att jag ignorerar honom... Mitt systerhjärta har gjort mycket ont av det..

Så iaf, när ja såg muffinsen och lappen så smälte jag typ.. Jag känner mig så jävla elak, samtidigt som jag inte vill prata med honom för då kanske han tror att han kan göra idiotsaker igen och att jag ska fortsätta att förlåta honom.
Men iaf, telefontiden var då slut på hemmet där han bor, o ja hade ju bestämt mig för att ringa o tacka för muffinsen och förklara varför jag inte öppnade, så att han inte tror att det beror på att det var han som ringde på.
Så ja ringde o bad personalen att hälsa till honom om han var vaken.

Tidigare idag när jag kom hem ifrån skolan så postade jag ett brev till honom där jag hade skrivit hur jag känner och varför jag inte har svarat i telefon och lite mer saker.
Antar att jag kanske ringer imorgon igen..men vi får se.
Allt detta gör så ont i hjärtat...

Nu på kvällen så var Janne här en sväng o vi drack thé o njöt av muffinsarna sen följde vi honom hem, så att han slapp gå ensam. Han hade tagit med sig sina föräldrars hund som han är hundvakt åt och jag tycker så mycket om den hunden :D :D SÅ SÖT!

Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback