one week later.

Ah, ungefär en vecka sen jag skrev sist. Asgött väder har vi haft de flesta dagarna i veckan, så skönt. Nu under helgen blev det lite sämre men jag hoppas att solen kommer tillbaka.

Blev inte alltför mycket skola för mig förra veckan..jag är mest inne i min hjärna o mitt hjärta nu och grubblar omkring. Det tar energi.

I onsdags iaf.. så hade jag planer, men dessa ändrades. Det hela blev istället att jag & Jonte åkte ner till stan o spelade kubb med min kusin och Anders. Vi drack även vin och cider. Hade jättekul men var helt ofokuserad. Blev dessutom ganska full och därmed även bakfull dagen efter.

När jag kom hem i fredags från skolan så hade Pj anlänt hem till oss, han ska vara här o hälsa på tills på onsdag. Jag åt lite o gjorde mig iordning, sen åkte vi till Mariestad för att gå på inflyttningsfest hos dem som vi gav soffan till.
Det var trevligt men jag kände inte någon mer än vi som var från Skövde, hehe.
Jaja, sen skulle vi iaf hem, efter att alla på festen drog till deras grannes fest, den festen var rätt tråkig så orka typ.
När vi kommer till busshållsplatsen vid 22.50 så ser vi att bussen som vi hade tänkt att ta vid 23.40 inte går på fredagar. Illa! Efter en del om och men så bestämde vi oss för att åka taxi, för vi orkade inte vänta där i 2½ timme på nästa buss.
Vi var ju ändå 7 pers som skulle åka så så dyrt skulle det ju inte kunna bli. Helt rätt, taxichauffören var snäll o slog in oss som 6 pers och därmed kostade resan 653:- har jag för mig att det var, när vi först hade fått veta att det skulle kosta 900:-

När vi kom fram till Skövde så drog Pj och Jonte hem direkt, men jag hängde med de andra. Först gick vi till Voda men där var det tydligen inte bra tyckte några ur truppen, så vi gick till Krikelins. Där var det lite mer skoj, eller drag iaf.
När stället stängde så gick vi hem till Anders & Maria. Efter ett tag, vid ca 03.30 så kikade jag på min telefon o hade missat ett samtal från Jonte, jag skickade då ett mess att jag sover där ett par timmar, eftersom att jag inte ville ringa och därmed störa de andra som sov. Men då ringde han upp o lät inte spec glad. Så när jag kom hem vid halv åtta så var han inte glad på mig.
Det var jävligt dumt av mig att inte ringa från första början o säga att jag stannar kvar i stan, men jag tänkte inte på det, tog typ för givet att han låg o sov.
Förstår att han blev rädd, orolig, ledsen o besviken. Det har jag också blivit i såna situationer.
Som väl var så förlät han mig efter ett tag. Vi fick en rätt bra lördag, tog det lugnt o kollade på film o jag gjorde pastasallad.
Idag har vi också slappat..jag är för tillfället jävligt sur :/

Men skola imorn.. fan va fattig jag är också. :(
Hoppas det blir fint väder imorn!! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback