spring mellan gravar.

I tisdags var jag ända uppe i Enköping och en bra bit till in i urskogen. Utflykten gjordes tillsammans med sambo, mamma, moster, morfar och mamma. Det var spännande och vi hälsade på min bror som dagen till ära hade bakat bullar åt oss tllsammans med en annan medfånge :P (Den andra killen råkade givetvis få en skymt av mig innan vi skulle åka, senare hade han frågat min bror om inte jag hade kunnat stanna kvar där istället :P)
I lördags fick jag också höra av en annan kille att jag är söt.

Skolan har jag inte skött så bra denna vecka, eller jo. Arbeten har jag gjort, men närvarat där har jag varit sämre på.
Var där första dagen idag, lämnade in massvis med saker som skulle lämnas in. Allt för att inte halka efter. Viktigt. Försök till kompensation för min frånvaro.

Det gick iaf som smort idag och jag hade en förträffligt bra tid, mitt humör var på topp och vädret bjöd på lite sol.

Vid lunch var jag dock tvungen att svika min skola ytterligare. Begav mig till Skövde och hann bjuda min älskade bättre hälft på lunch ute på stan. Han blev glad, vilket gjorde mig väldigt glad.
Efter det inhandlades de två största röda rosorna vi hittade. Dyra, men fina och värda sitt pris.

Vi tog bussen till kyrkogården, men stoppknappen funkade inte och vi fick gå av på hållplatsen efter, vilket betydde att vi fick gå ca 1 km och dessutom missade vi mötet som vi hade gjort upp med Erika. Precis när våra ben hade tagit oss nästan fram till kyrkan så hann vi se henne och de andra stiga in i bilen för att åka :/
Tråkigt, eftersom att det var första gången jag skulle träffa henne, men jag hoppas att vi får fler chanser till ett första möte.

Vad gjorde vi på kyrkogården då?
Jo..idag är det ett år sedan vår vän Tizze tog livet av sig :,( Så vi skulle lägga en blomma vid hans grav, tankar sänder vi honom ofta, även hemifrån.
Det var första gången som jag besökte hans grav och jag måste medge att mitt topphumör kantstöttes såklart litegrann.
Jag saknar honom.

Sedan gick vi runt bland alla gravar för att leta efter ytterligare en död vän. (WHY DOES PEOPLE ALWAYS LEAVE?!)
Efter ett tag så frågade en herre som jobbade där om vi letade efter någon speciell. Han ringde ett samtal och vi fick då veta att tjejen vi letar efter är inte begravd där, utan jag förstod det som att hon hade blivit kremerad och att urnsättningen ännu inte hade gjorts, men att den skulle göras på en annan kyrkogård.

Iaf, vi börjar strosa mot bussen och missar den ju givetvis på minuten eller nåt då jävla busschaufförer ibland åker FÖR TIDIGT från hållplatser. Vi satt ner en stund för att vila, eftersom att vi hade sprungit en bit. Sen gick vi bort till nästa hållplats och se där, nästa buss kom, men 10 (TIO!) minuter för tidigt. Jaja.
Väl framme på nästa kyrkogård så letar vi omkring men hittade ingen urnplats med hennes namn, får hoppas på att det i sinom tid kommer att dyka upp en.
Jag ville därför inte bara lägga vår andra ros i minneslunden då det kändes opersonligt och konstigt då vi inte vet om hon är där.
Men Monia, jag tänker på dig och saknar dig otroligt mycket. Önskar att du fanns kvar... <3

Vi kom på att Tobbe förtjänar en ros på sin grav då vi har besökt honom tidigare men inte haft något med oss, så vi gick bort till honom och de hade fått upp hans nya gravsten sen vi var där sist. Den var verkligen fin. Vi la rosen vid hans grav och satt där en kort stund. A feeling moment.
Tobbe, vi tänker på dig, önskar att du också, liksom de andra, fanns kvar hos oss <3

Alla dessa 3 vänner gick bort år 2oo7. Vilket år..

Väl hemma så gottade vi oss ner i soffan med mango-glass för FYRTIOFYRA JÄVLA SPÄNN!!! (en halvliter)
Jaja, ibland kan man väl unna sig. Älsket gjorde även chokladbollar.
Efter en stund slocknade vi.

Jag är vaken just nu, men är väl på väg till sängen soon I guess.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback