tiden går...

..och det var alltför längesedan ja skrev nåt här nu. Jag ber om ursäkt för det, mina trogna läsare =)
Fan, när jag kollar tillbaka så var det nästan en månad sen jag skrev nåt. Har tänkt flera gånger på att skriva, men aldrig orkat och därför glömt av mycket som har hänt som jag har tänkt att skriva om.

Jag har varit ledig från skolan, haft påsklov och en veckas hemstudier och även lite kompledigt, så jag har under den tiden blivit rätt slapp så att säga :P

Var i skolan idag o lämnade in mitt arbete. Men idag har inte varit min dag.
Jag var så fruktansvärt trött och deppig när det var dags att gå upp imorses. Inte nog med det så tog jag fel jacka, dvs min nya tunna vårjacka och när jag kom ut så var det ruggigt. Jag hann inte upp o byta jacka.
När bussen anlände till Tidaholm så hade det börjat regna och då vart jag ännu mer deppig över att behöva gå o frysa i regnet.
Jag mådde dåligt hela tiden och var fruktansvärt nere, jag satt vid datorn och började kallsvettas och längtade hem nåt oerhört, kände mig inte alls bra, så jag fick åka hem för läraren. Tusen tack för det måste jag säga, för jag hade nog inte orkat mig igenom dagen. På bussen hem fick jag ett sms av min pojkvän och det var det bästa som hade hänt mig just då under dagen. Jag började helt plötsligt att gråta och kände mig väldigt löjlig, ville bara hem och tröstas.

Jag har ju mina aningar om varför jag känner mig så nere och det finns olika anledningar till det.
En anledning är att jag har varit sjukt trött i nästan en vecka nu, en annan anledning är att jag känner mig så himla orolig och stressad över skolan och framtiden, vad som händer när jag slutar och om jag ens kommer att få min behörighet. Jag tycker att jag har kämpat den sista tiden, men krafterna tar helt enkelt slut, jag orkar inte mer.

När jag fyllde år fick jag en massa saker, bl.a. Turkiet-resan, en bil, pengar som gick till nya skor, presentkort som jag har köpt nya kläder för - vårjackan m.m.
Förra veckan var jag på stan med mamma och mormor, vilket var jättetrevligt, jag fick en ny mössa och en jättevacker klänning av min mormor =)

På torsdagen skulle jag och några från klassen åka till Göteborg på klassresa, vilket jag tyckte var väldigt kul men dock hade jag inte kunnat sova under natten innan pga olika anledningar så det resulterade i en massa kaffedrickande under resan och eftersom att jag inte är så van med att dricka kaffe så resulterade det i att jag blev väldigt pratig och virrig, tröttheten gjorde dessutom att jag var rätt trög i huvudet. (Antar att de andra hade lite roligt åt det). På kvällen skulle vi på teater och innan det gick jag och Stina till bolaget, ja köpte två cider, hon öl och Jenny drack alkoholfritt vin då hon är gravid.
Nu till det roliga; teaterpjäsen var inte alls som jag hade förväntat mig, jag tyckte att den var tråkig. Bristen på sömn (och antagligen alkoholen) gjorde att jag somnade under föreställningen! :/ Vi ska skriva recension på teatern och eftersom att jag somna så kan jag inte direkt skriva så mycket av värde.
Det pinsamma är att folk i min klass verkar tro att jag somna för att jag var full, men så var givetvis inte fallet.

Resten av Göteborgsresan var jag väldigt trött, jag sov hos min moster från torsdag till lördag. Träffade Kim på fredagen, drack tre cider och åt pizza o tjöta nåra timmar. Vi har inte setts på 2½ år så de va jäkligt kul, o vi har inte haft kontakt med varann heller förrän nu det senaste bara.

Vad har hänt mer?
Jag har haft storkalas så hela mina familjer + Jonte's familj fick träffa varann för en gångs skull. Det gick bra så jag hade inte behövt oroa mig så mycket som jag gjorde innan.

Min svärfar har fyllt 50 så det var även storkalas där, med ca 80 pers och jag kände ungefär ingen :) Men det gick väldigt bra ändå.

Nä..en dusch skulle sitta fint nu. Jag hoppas att jag mår bättre tills imorgon så att jag kan åka till skolan igen då. Fan vad jag hatar den här pressen.

Men Jonte, tack för att du finns i mitt liv och ställer upp för mig. Du är helt enkelt bäst och underbar!

Kommentarer
Postat av: Sweet 16´s blogg

ett tips skriv oftare och kortare inlägg, de blir lättare att läsa då, ha en bra kväll!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback