Luleå (4-7 December)

Torsdag 4 December
Vi kom med tåget som avgick i tid, dvs kl. 18.20. Jag & min far hamnade i bistron där han bjöd på öl hela kvällen. Detta resulterade ju såklart i att vi blev ganska packade och det fanns väl en del resenärer som tyckte att vi kunde sänka ljudnivån när kvällen blev till natt. Vi festade med några som vi hittade på tåget. Strax efter 02 så däckade vi.

Fredag 5 December
Vaknade på tåget runt halv sju tror jag. Urk för sittplatser i 17-18h säger jag bara! Rätt stel i kroppen. Var rätt seg o lite bakis då :S Så Ramlösa var min bästa vän. Klockan 11.50 var vi äntligen framme i Luleå. Vi mötte upp min lillasyster och hennes mor. Jag hade ju inte träffat de på över två år så lilla Nellie, 4 år, var ju superblyg. Vi skulle äta lunch med de på en restaurang och under hela lunchen så vägrade Nellie prata. Först efteråt så vågade hon, då frågade hon mig om jag kunde hålla nåt åt henne. Vi vinkade av Nellies mor + hennes vänner och efter det gick jag, far & Nellie till Willy:s o handlade lite mat för helgen. Sen fick vi vänta i över tjugo minuter på en taxi som skulle ta oss dit vi skulle bo. Väl framme så var vi trötta och resten av dagen så slappade vi bara.

Lördag 6 December
Upp ganska tidigt för att ge oss ut o utforska stan. Vi skulle leta julklapp till Nellie, o vet ni vad? Inte en enda leksaksaffär i centrala Luleå! Dåligt. Men vi hittade lite grejer som hon valde själv o sen fikade vi ibland folkmassan. Vi kollade även upp bio som vi skulle gå på under söndagen. På vägen tillbaka så handlade vi mat, Nellie hade önskat sig kyckling, ris o grönsaker =)
Resten av dagen blev även den lugn förutom allt bus med Nellie då :)

Söndag 7 December
Upp rätt tidigt idag igen då vi var tvungna att vara ute ur rummet senast kl. 12. Vi drog ut på stan där vi gick på bio. Vi såg på "Niko". Nån barnfilm om nån ren. Ja den var rätt mysig att se iaf :) Efter det så stressåt vi på Max och fick nästan springa tillbaka till hemmet så att vi inte skulle missa den beställda taxin som skulle ta oss till tåget. När vi burit ner väskorna o väntar på taxin så började jag störtblöda näsblod när jag snöt mig.
TYPISKT att det skulle komma just då, när det som minst passade typ (fast när passar det med näsblod?).

Jag har ända sedan jag var liten blött näsblod i mängder under perioder. Jag kan börja blöda av minsta ansträngning under dessa perioder, men också av jävligt mycket stress. Några gånger har jag blött så mycket att jag har fått bränna ihop blodkärl i näsan. Att spy liter med blod och svimmningar har ju också inträffat ;-)

Taxichauffören såg helt förskräckt ut när han såg att jag blödde så mycket och jag hade typ panik eftersom att jag var så rädd att det inte skulle sluta blöda, för jag kunde ju inte åka till sjukhuset då, vi hade missat tåget o inte haft råd att köpa nya biljetter o så gick det inte ens fler tåg den dagen tror jag inte.

Nellie var så söt o strök mig över pannan som man gör när någon är sjuk o sa att hon kunde hålla pappret i min näsa så som jag gjorde. Dessutom bar hon min handväska eftersom att jag inte riktigt kunde tänka på såna saker just då :P

Men iaf, så småningom slutade det och vi kom med tåget som avgick vid 16.57. Jag hade bestämt mig för att vara nykter under hemresan, men annat var det med min far som övergav mig för bistrons skull :P Han blev rätt full o däckade en stund efter bistrons stängning. Medans jag satt o förbannade mig över de obekväma stolarna som det inte gick att ligga skönt i. Den natten fick jag inte mycket sömn. Vi anlände till Skövde kl. 09.56 och det var underbart vill jag lova!

Det var INTE upphetsande att åka tåg så länge, men det var underbart kul att äntligen få träffa Nellie igen. Hennes blyghet släppte ju rätt snabbt vilket var väldigt skönt. Hon är jättesöt o babbklar på o springer omkring som den pigga o glada 4-åring hon är :P
Jag är ju inte van med småbarn längre så jag smög undan för o få lite ensamtid, varpå hon följer efter o vill hoppa i sängarna. Därför var jag tvungen att låtsas sova, för o få va ifred. Då skulle hon natta mig, så hon pussade massor på mig o sa "sov gott, jag älskar dig, ropa 'Nellie' om du vill ha mer pussar eller om du vill ha en macka!" Hahaha, så söt <3

Jag hade en jättefin helg och det var även superskönt att få komma hem, jag hade saknat Jonte massor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback