www.bilddagboken.se

WTF!!!??? La upp detta inlägget sent igår kväll o de har fortf inte kommit upp. Så testar igen......



http://shroomgirl.bilddagboken.se/p/main.html?

Jag har lagt in massa nya bilder i min bilddagbok nu, så ni får gå in där för jag orkar fan inte lägga upp dem i bloggen också :P

Jaa ni, vad har jag gjort sen jag kom hem ifrån Luleå?

Det ska jag säga er...
Anlände ju till Skövde 09.56 och då fick jag skjuts hem av pappas kollega.
Efter att ha suttit 17-18h på tåget så tänkte jag egentligen hoppat in i duschen så att jag skulle vara fräsch tills älsket skulle komma hem strax efter 12. Men det var räääätt stökigt här när jag kom hem så det blev till att jag plockade iordning massor o packade upp mina väskor istället :)
Resten av dagen ägnades nog till massa mys.

På tisdagen minns jag inte om vi gjorde något speciellt, men på onsdagen däremot så var jag nere i stan på arbetsintervju. Tjänsten var som optikerassistent på Specsavers. Dock har jag inget hört ännu och dessutom så var det 70-80 sökande på en heltidstjänst så jag har inte så mycket hopp om att få jobbet. Däremot så var jag för en gångs skull väldigt förberedd inför den här intervjun, hade tänkt ut bra svar på såna där typiska frågor osv. men de frågade ju inget sånt! Hahaha. Jo, men jag känner att jag gjorde så bra jag kunde under den intervjun.

När jag kom hem så kom mormor & morfar hit på lite fika o så skulle de lämna lite pengar till mig. Efter att de hade åkt så kom Marcus hit en sväng och efter det så kom Anders hit för vi hade bestämt att vi skulle baka lussekatter. Det var ju andra gången för mig i år så nu har vi hela frysen full :P
Anders hade med sig starkglögg, en av flaskorna var smaksatt med konjak. Jag tyckte att båda två smakade SKIT! Har aldrig druckit starkglögg förut o jag kommer förmodligen inte att göra det igen :)
Men det var väldigt trevligt att baka iaf. Sen kom Martin hit o ville sova över här för han mådde inte så bra. Så vi fyra satt o kikade på tv:n o hade en fin kväll.
Innan jag skulle lägga mig så började jag blöda näsblod igen :/

På torsdagen så åkte jag till stan igen för att lämna mitt sista urinprov för ett tag framöver, iaf tills Länsstyrelsen hör av sig igen :P Jag hade även tid hos min läkare för att han skulle träffa mig innan han skriver intyget till Länsstyrelsen, intyg där han rekommenderar att jag ska få behålla mitt lämp.
Shit asså, jag har lämnat drogtester o leverprover i nära två år nu bara för mitt lämp alltså. Innan var det ju tester som soc tvingade mig att lämna. Varför vill alla ha mitt kiss så gärna för? :P

Efter detta så blev jag upplockad av Kim & Jonte för nu var det dags för oss att åka hem till Carina i Tidaholm. På vägen dit så plockade vi upp Jimmy.
Det var kul att träffa Carina för det var ju drygt fyra år sen sist. Dock stannade vi inte mer än tio minuter då vi var där för att lämna våra sköldpaddor som hon skulle köpa.
Det känns verkligen skönt att vi äntligen blev av med sköldisarna. Visst, dom är söta, men vi uppskattade dom inte längre o kände ingen glädje av dom. Carina däremot har ju två små barn, så det var viktigt för oss att Fegis & Pucko skulle få komma till någon som har mer glädje av dom. :)
Jag hoppas att dom kommer få det bra där :)

På vägen hem så köpte jag & Jimmy en pizza som vi delade på.

Hemma i duschen så kom näsblodet för tredje gången den veckan så det var väl tur att jag var i duschen, då la jag mig bara ner i badkaret tills det slutade 40 minuter senare.
Tanken var ju att vi skulle festa den här kvällen. Jag gjorde mig fin och vi gick hem till Kim. Men jag var osäker på om jag vågade dricka efter att Jonte sa att alkohol var blodförtunnande o jag ville ju inte riskera att få näsblod igen. Så hemma hos Kim började jag istället att vika hans tvätt och då kom näsblodet igen........... :(
Jag låg på golvet o blödde medans Kim & Jonte drack sig fulla. När det efter en timme fortfarande inte hade slutat att blöda så blev Kim orolig eftersom att jag blödde så mycket o spottade mycket blod också.
Jag pratade om att jag kanske borde åka till sjukhuset för att återigen bränna i näsan. Kim hade druckit så han kunde ju inte köra mig, så då började han insistera på att ringa ambulans eftersom att han blev så orolig.
Jag försökte säga att det såg mer dramatiskt ut än vad det var o att ambulans var nog att överdriva lite. Men men, han ringde ändå.
Han & Jonte blandade en stor o stark grogg i en flaska som de skulle ha me sig till sjukhuset, haha! Men när ambulansen väl kom så fick bara en person följa med. Så jag sa att båda kunde stanna hos Kim, så att ingen av de skulle bli ensam.
Däremot fick ju jag åka in ensam då...men vafan, jag lipar inte, jag klarade mig bra själv även om det hade känts tryggt att ha med någon.

Väl på sjukan så pillade läkaren lite i min näsa med nåt instrument o sa att han kunde inte se nåt öppet blodkärl o kunde därför inte bränna något. :( Efter att han hade pillat klart i näsan så slutade det äntligen att blöda!
När jag reste mig upp så var jag nära att svimma så jag fick lägga mig ner tills färgen i mitt ansikte hade kommit tillbaka. Då kommer de in o kollar lite till i näsan o sen säger de att en taxi är på väg så att jag kan åka hem. Hallå?? Skicka hem mig när jag nyligen nästan svimmade!? Jaja.
Doktorn sa att jag skulle hem o vila iaf. Eftersom att näsblodet hela tiden passade på att komma när jag hade stressat mycket.

Det hade iaf varit billigare för mig att gå ut på krogen den kvällen om man jämför med ambulanskostnad, sjukhuskostnad o taxi hem.
Fick ju inte ut ett skit av att åka till sjukan, men det kändes ändå tryggt att vara där.

När jag kom hem så ringde jag till K & J o sa att de fick fortsätta festen hos oss istället så att jag slapp vara ensam. Anders kom hit också. Jag låg i soffan hela tiden o tog det överdrivet lugnt och det gjorde jag även resten av helgen! Jag vågade inte ens gå utanför dörren av rädsla för att jag skulle råka anstränga mig för mycket o få näsblod igen.
Tråkig helg :(

I måndags så vågade jag mig äntligen ut igen. Då cyklade jag till Vårdcentralen o lämnade mitt sista blodprov på ett tag. (Återigen; iaf tills Länsstyrelsen hör av sig igen!)
Tror att resten av dagen var lugn.

Nu orkar jag inte skriva mer o ni orkar nog inte läsa mer. Så jag berättar om gårdagen i ett annat inlägg ;)

Sov gott!

Kommentarer
Postat av: Jonna

Får väll svara här igenom :) Japp, jag bloggade om dom och fick linser wiie

Har du fått något svar från dom att du får linser på posten? Isf, vilken färg på linserna tog du? :D

Ja, om mitt inlägg. Den tjejen är ju helt otrolig. Men hon kommer aldrig förändras. Till slut kommer hon sitta där själv utan vänner... Eller vänta.. Hon har ju inga vänner kvar :P I helgen... Hm,då blir bara lungt för min del :) Vad ska du hitta på då? Ha de bäst! Puss

2008-12-18 @ 18:40:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback