aow, skolvecka igen!

Så var det måndag...helgen är över och skolan är igång igen.
Igår hade jag dunderhuvudvärk när jag skulle sova, och jag kunde inte somna, så de blev en ibumetin och ett annat piller för lättare insomning. Men jag kom ingenvart med det o tog ytterligare ett piller. Jag somnade. När jag skulle upp kvart i sex var jag dödstrött eftersom att jag hade tagit tabletterna alldeles försent. Ajaj. Så jag gjorde nåt jag inte brukar göra; jag drack en kopp kaffe innan första lektionen började.
För ja, jag tog mig till skolan TROTS att jag så gärna ville sova vidare därhemma. Tack vare min man, som stöttar och pushar på mig. Tusen rosor till honom.
Dessutom hade han gjort frukost med gröt o grejer till mig när jag vaknade så då kunde ja ju inte tacka nej till det :)

Anledningen till att jag bloggat dåligt, eller inte alls, de senaste dagarna är för att jag har sparat mig tills idag. Så att jag har nåt att göra denna lektion på måndagseftermiddagarna...

Förra veckan var jag i skolan varje dag *stolt* och var väldigt duktig o produktiv. När fredagseftermiddagen väl kom så såg jag fram emot att få njuta av helgen.. Men ICKE!

Det var som vanligt kaos med min bror och det fick bli jag & Jonte som fick lösa själva grejen. Tog mycket tid och energi, så det var ju den fredagen. Kaoset var inte slut på kvällen, nej nej. Mellan 05 och 06 natten till lördagen stod han utanför vår dörr o plingade på tills vi vaknade.
Söndag var det problem igen - med honom. Men nu har han gjort sitt dåliga val för sista gången. Han valde annat, den dåliga vägen. Framför mig. Jag är ingen gud eller nåt o tror att alla ska välja mig. Men det var väldigt tråkigt och ledsamt att han valde misären framför att stanna hemma hos oss och få sova där, vara trygg och få äta mat.
Jag sa att det var hans sista chans ifrån mig, att om han valde fel nu så skulle jag inte längre vara en del av hans liv. För jag orkar inte ställa upp mer för att få skit tillbaka. Ingen respekt får jag. Och mycket annat som brister också i hans sätt att vara mot mig. Därför funkar inte jag och han på samma plats en speciellt lång stund. Jag kan inte acceptera hans beteende. Jag går sönder inuti.
Jag saknar och älskar den bror han en gång var för mig, men alla förändras, tider förändras osv. det accepterar jag. Men jag önskar bara att han inte hade fortsatt gå den jävla dåliga vägen, som dessutom gör honom till den ljugande, jobbiga, manipulativa person han är.
Jag orkar inte hantera det mer, orkar inte bli mer sviken och besviken. Orkar inte vara medberoende och samtidigt kämpa emot mitt medberoende. Orkar inte.
Han har lämnat mig och då lämnar jag honom om/när han försöker komma tillbaka.
Iaf just nu, när han lever i misären. Jag vill ha min bror, men inte den bror han är nu.
Det känns tungt att behöva göra detta valet, jag plågas av oro och dåligt samvete..

...

Utöver detta så har inget annat hänt i helgen. Jo, förresten, vi hade ett litet besök av Johan i lördags. O så har jag kollat på Melodifestivalen, hehe.

Jag är glad att jag åkte till skolan idag, engelskalektionen var inte spec tråkig, jag berättade saker på engelska för de andra och läste även högt från en engelsk text, så jag måste erkänna att jag känner mig lite stolt eftersom att det jag gjorde är saker som jag brukar vara jävligt nervös för :)
Nästa lektion ägnade jag mig åt mitt specialarbete och nu är det sista lektionen för idag o vi slutar om en halvtimme. Skönt!


Denna vecka ser ungf ut som de andra veckorna, skola imorn o då är det en svenskalektion, o sen är det specialarbetet som gäller. Dessutom skall jag och Jenny göra nutidsfrågor till klassen. På onsdag så håller vår skola i en innebandy-turnering och vår klass har fått uppdraget att sälja saker i kiosken.
Torsdag ser likadan ut som tisdagen förutom nutidsfrågorna. På fredag är det som vanligt Psykologi B med fredagsgruppen, dvs diskussioner och reflektioner kring kapitel som vi har läst ur en bok som heter "Relation före metod" skriven av Sverker Belin, tror jag?

Nä..skönt att vi slutar snart..btw, på melodifestivalen i lördags; Björn Gustavssons lilla framträdande, så grymt :) I liked it! Här kommer den:

http://youtube.com/watch?v=tcKowhxSqbU


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback