en vecka sen..

..jag skrev sist.
Och denna vecka har varit sportlovsvecka! Vi har haft riktigt vårväder med sol och fågelkvitter :) Det har varit rätt kyligt de senaste dagarna också.

Jaa..i lördags då, så kom Jonte's föräldrar hit och hans mamma hade bakat en fruktpaj, som var jättegod.
Efter det så kom Jonatan hit och då festades det. Jag kanske orkar lägga upp några bilder på bilddagboken nån dag eller sen eller nåt. (Shroomgirl heter jag där)
Men kul hade vi iaf och han åkte inte härifrån förrän dagen efter.
Söndagen blev bara en återhämtningsdag rentav, med mycket mys.

Resten av dagarna så har jag fortsatt att skjuta upp det mesta av skolarbetet som jag skulle gjort under de 2 hemstudieveckorna jag hade innan lovet. I tisdags så kom Martin hit o fikade lite. På onsdagen så var jag och Jonte vid Tobbe's grav o hälsade på för första gången.. det kändes lite ledsamt. Efter det gick vi till Kvantum o handlade litegrann. Sen på kvällen var det fullt mys. :)

På alla ♥ dag så vaknade vi o myste litegrann och vi hade verkligen en underbar dag! Vi köpte inte några presenter till varann då vi inte har så mycket pengar just nu, och sen så tycker vi att det är rätt onödigt..fast man kan ju köpa nåt litet till varann om man vill, det är sött :)
Vi planerade en riktigt god middag och vi hade bjudit hit min kusin för att äta. Vi åt fläskfilé gjord i lergryta i ugn tillsammans med kålrot, färsk timjan, morötter och vitlök. Till det gjorde vi egen klyftpotatis och en underbart god sås. Till efterrätt åt vi vit choklads kladdkaka och fruktsallad och hallon&blåbärssås. Allt var mycket mycket gott vill jag lova! Min kusin tog med sig vin. (Tack Mija för receptet på kladdkakan!)
Efter middagen satt vi o tjöta o drack vin, sen spelade vi lite TP där min kusin vann.
När min kusin hade gått så blev det bara jag & Jonte o vi hade det mysigt som vi brukar ha.

Igår när vi vaknade så insåg vi att det kanske hade blivit lite mkt vin, iaf för Jonte :) Det blev en lugn dag där vi återigen bjöd min kusin på mat. Egentligen var det meningen att Janne skulle ha kommit också, men han hade börjat med nån Nutrilett-kur eller nåt sånt så han ville inte ha mat. =/
Men vi åt iaf en köttgryta med morötter, lök, paprika och zucchini(?) i. Skitgod! Till det hade vi fullkornsris kryddat med lite gurkmeja och små paprikabitar för syns skull =)
Efterrätten blev densamma som dagen innan eftersom att vi hade kvar massor. Äta efterrätt två dagar i rad, lyx!

På kvällen såg jag och min man på film och slappade innan vi till sist hamnade i säng.
Idag börjar Jonte sin veganska, nyttiga 2-veckorsperiod. Precis som det låter så skall han äta veganskt och det betyder att jag kommer nog leva på mackor ett tag framöver.. :) Hehe.. nä, men i detta hus är det oftast min man som lagar maten till oss två. Äter jag ensam så brukar det mest bli mackor o sånt. O jag är jättekräsen så jag äter väldigt lite grönsaker och inga bönor o sån skit, så vegansk mat är nog inget för mig.
Just nu är han ute på en långpromenad. Jag hoppas att det kommer att gå bra för honom och jag får väl försöka att inte läska honom för mycket med saker som han inte bör äta. Kan bli nyttigt för mig med att kanske låta bli att äta så mycket godis o sånt.

Nu funderar jag på att hoppa in i duschen. Har inte en aning om vad som händer idag..? Nån som har nåt förslag?
Ha en bra kväll iaf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback