tillbaka i skolan igen!

Idag är det måndag och det är måndagen efter sportlovet. Det betyder skola för oss studenter på Helliden i lilla Tidaholm.

Det var smärtfritt att ta sig upp imorses vilket jag är tacksam över. Mitt hjärta hade vaknat redan vid 4 o tog då sin morgonpromenad, han gick ner till stan för att ta ut pengar till mig. Jag var tvungen att köpa busskort och är själv fattig som en pungråtta. Jag är glad och tacksam för att min älskling är så snäll.
När jag 05.45 klev upp med håret åt alla håll så hade han dukat fram en mysig frukost med levande ljus på bordet. <3

Det känns ok att vara tillbaka i skolan. Det har inte funnits så mycket att göra idag, hade lite engelska-lektion imorses och så har jag skrivit ut massa recensioner som jag skrev under lovet. Jag har försökt hitta nåt ämne som vi kan jobba med på onsdag...för då ska jag ha lektion i psykologin.. men..det står helt still! Hittar verkligen inte nåt som faller mig i smaken. Någon som har något bra tips? Det funkar med tips på filmer som senare kan diskuteras, dock vore det bra om den passar in i ämnet psykologi på något sätt :) T.ex. nån som har någon psykisk sjukdom eller liknande i filmen.

Igår tog jag tummen ur och satte mig för att göra klart det sista skolarbetet och efteråt kände jag mig nöjd och fick även beröm av min J.
Sen fick jag en mindre chock då jag upptäckte att dom har slutat sända One tree hill IGEN! Och dom har inget planerat datum för när dom skall börja sända nästa säsong heller. Jävla kanal 5. Jag är även sur för att dom slutade med Big Brother.
Iaf, så gjorde jag det som jag sagt att jag inte skulle göra; jag fuskade och laddade ner de första sex avsnitten av OTH:s säsong 5, så jag och J hann med 3 avsnitt igår. Vi hann även med det vanliga - massa bus och mys. :)

Vi slutar skolan halv tre idag, just nu har jag blogg och videoredigeringslektion..eller ah, dom har bytt namn på ämnet, men minns inte vad det heter. Nätnärvaro?

När jag kommer till Skövde så skall J möta mig för att följa med mig till biblioteket o där hjälpa mig att hitta lite böcker om det ämnet som jag skall göra ett specialarbete om. Men jag återkommer med  info om det under arbetets gång.

För nu skall jag fortsätta surfa runt. Bye.

Kommentarer
Postat av: Safiye

kolla in tävlingen på min blogg


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback