produktiv helg.

Helgen var härlig =) Jag & Jonte gick till maxi o handlade massa fina saker, nya gardiner till sovrummet och gästrummet, även en ny tvättkorg o lite mer prylar. Kvällen och natten ägnades åt att möblera om i sovrummet o lite i gästrummet, jag strök o hängde upp gardiner och så plockade jag undan saker från balkongen som inte behöver vara där. Vi var även nere i källaren o brötade runt o STÄDADE där =) så nu behöver vi inte klättra över lådor o saker för att komma åt nåt, nu är det rätt organiserat där :)
Vi slängde massa skräp också. Vi hängde upp våran spegel på väggen, 2 minuter senare hör vi ett brak och då har ståltrådssnöret i bak på spegeln lossnat så spegeln ramla i golvet o gick i tusen bitar... :( Då blev jag ledsen, våran enda helfigursspegel, känns så weird med en liten spegel nu...... :/
Klockan 5 på lördagsmorgonen började vi bli trötta så vi tänkte att vi skulle sova en stund innan vi skulle ha tvättid klockan 7. Sen gick vi upp o tvättade och mellan varje maskin så somnade vi om. Under det tvättpasset så tvättade vi en matta och alla täcken + kuddar härhemma, så att vi får sova med fräscha saker =)

Klockan 17 på lördagseftermiddagen hade vi nästa tvättpass, då var det kläder som tvättades. Så vi var ruskigt produktiva i helgen. Vi hade det sååå mysigt och roligt tillsammans, världens bästa team är vi =)
*vill ha helgen igen*

Vårat hem blev dessutom 500 gånger finare, sovrummet är mitt favoritrum nu! Massa mys.

På söndagen så kom Jonte's föräldrar + syster hit och vi lagade mat tillsammans, köttfärslimpa och potatismos. MUMMA! Blev asgott. Och kvällen innan hade jag o Jonte slängt ihop en kladdkaka så vi skulle ju givetvis ha grädde till den på söndagen. Så Jonte sprang ner till affären o köpte det o sen vispade han ihop det. Sen tappa ja bunken över mig och golvet så jag fick byta kläder medans Jonte & hans mamma skurade golvet. Lite av grädden gick att rädda iaf, men ja skämdes för att ja va så himla klumpig :S

Det var mycket trevligt att ha dom här, som alltid! Efter att dom hade åkt så fick jag rycket och gjorde iordning på sladdhärvan bakom tv:n o shit... Nu är det mycket bättre och så bytte jag dvd-spelare + alla högtalare också, till Jontes, för min dvd-spelare ville inte läsa skivor mer.. :(

Idag har jag varit i skolan och var produktiv även där. Resten av dagen har jag bara slappat och myst med älsket.
Just nu har vi besök av Martin, men jag funderar på att lägga mig..måste orka upp till skolan imorn o de börjar bli sent för en trött människa som jag.

Jaja. Tjöt.
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback