besök i ministan.

Vi orkade inte ta oss ner till stan, så det är ju en himla tur att vi har "ministan" här bredvid där vi bor. Dvs ICA Maxi, eller rättare sagt Elins Esplanad. Det öppnade massor med nya butiker idag, så nu är det ett stort köpcentrum istället. Väldigt kul tycker jag. =)

Vi gick dit o skulle kolla efter kläder åt Jonte för att han fick massa pengar i present som skulle gå till det. Först hittade han ett par tröjor på Dressman, men istället för att köpa dom så la han undan dom en stund o så gick vi vidare till H&M.
Där hade de öppningserbjudande - "Handla för 500:- och få 100:- i rabatt". Jonte hittade MASSOR med snygga skjortor som han ville ha, så när han var uppe i ett värde av 890:- så ville jag också ha nåt för att fylla det till 1000:-.
Jag hittade inget klädesplagg. Jag har blivit tjock o tycker att allt sitter fult på mig, o dessutom hade vi redan sprungit där en stund så ingen av oss orkade lägga så mycket energi på mer shopping.
Jag hittade iaf en ny mascara som jag har behövt ha länge. Dessutom så passade vi på att bli medlemmar i H&M Club så att vi fick ytterligare 10% rabatt på allt. Vi tjänade med andra ord 283:- =)

Marcus kom hit förut så han o J gjorde pizza. Nu är även Martin här.

Pappa frågade om jag ville hänga med dom på 20-kronorskväll idag, det hade varit jävligt skoj, och speciellt eftersom att det var längesen jag träffade pappa. Men han frågade såpass sent så jag orkade inte hoppa in i duschen nu o ta mig ner till stan. :/
Får hoppas på att det blir en annan torsdag också :)

Mitt älsk ska ner till affären nu o när han kommer tillbaka så får jag LUSSEKATTER & JULMUST! Så jävla gött.

Hejdå.

Btw, kan någon förklara för mig vad det är för skillnade på de, dem & dom ? Och även hur/när man använder orden. Jag har aldrig fått lära mig så jag skriver ofta "dom", men tror inte att det alltid är helt korrekt. Känns som att det är på tiden att jag lär mig det nu :) Så jag vore väldigt glad om någon förklarade för mig :D Tack!

Kommentarer
Postat av: J

"Dom" är endast talspråk och skall ej användas i skrivet språk.



Ex. De skall gå till affären.

Ex. Kan du hjälpa dem med att bära soffan?

2008-11-29 @ 08:56:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback