göteborg och babylycka <3

Bara för att renoveringen blev klar så betydde inte det att jag skulle stanna hemma. Så förra torsdagen packade jag glatt om min resväska för att besöka vackra härliga Göteborg! =)

När jag kom fram så köpte jag en korv och ett rosa band på Pressbyrån, därefter så åkte jag direkt hem till underbara moster Tina.

För övrigt så ser jag henne lite mer som en storasyster än som en moster. Hon är bara sju år äldre än mig så när jag var liten brukade vi leka med varann. När hon blev äldre o flyttade hemifrån så älskade jag att få komma hem till henne o sova över. Eftersom att jag inte har några äldre syskon själv så kändes det bra att ha henne som "storasyster" =)

Iaf så bjöds det på ärtsoppa o pannkakor där då det var torsdag, men jag tycker att ärtsoppa är äckligt så jag fick äta köttfärspiroger ifrån Finland istället. (Vi är ju 50% finnar o 50% danskar hon & jag).

Efter det så kom härliga söt-Kim o hämtade mig så åkte vi hem till honom o drack vin o tjötade skit hela kvällen =) Han ville att jag skulle sova över där så att vi kunde hinna umgås lite mer, men jag ville helst ha pratat igenom det med Jonte först, o sen ville jag ju hem till moster eftersom att jag hade lovat det. Men jag & Kim bestämde att vi ska ha ett pyjamasparty next time :P
Eftersom att jag är ganska liten, rädd och paranoid så tycker jag att det är läskigt med mörker o även att gå ensam ute om kvällarna, både i Skövde och i Göteborg så jag hade bett Glenn att möta mig när jag hoppade av bussen så att han kunde följa mig hem till Tina. Så Glenn & Tony mötte mig o bjöd på en 3,5:a. Vi slog oss ner på en bänk o satt o rökte o tjötade skit i en timma innan de slutligen följde mig till porten.
Jag & Tina drack lite thé o pratade framför tv:n innan vi hoppade i säng.

På fredagen så njöt jag av lugnet, hjälpte min höggravida moster genom att gå till affären för att handla grejer till middan. Vi hade en jättetrevlig dag då vi åt gott o samtalade en del. På kvällen fick Tina lite sammandragningar, men ingen bebis som kom ut den dagen inte. (Hennes beräknade förlossning var satt till måndagen den 13/10). Jag satt i Tinas & Emils nya goa säng, åt godis, drack thé o kikade Idol =)
Tina beklagade sig hela tiden över att "hon var så tråkig o inte orkade gå ut o hitta på saker med mig". Jag tyckte inte alls att det var någon fara då jag bara tyckte att det var väldigt gött att bara chilla.
Tina har haft foglossning de sista månaderna av graviditeten så hon hade väldigt ont o orkade inte gå så mycket.

På lördagen så hade vi också trevligt, vi åt en lyxig frukost (amerikanska plättar, nybakade scones, kokta ägg och thé). Jag brukar alltid få fräsch o lyxig frukost hemma hos dom! :P Vi gjorde inget speciellt under dagen, vid 18 var det dags för mig att åka hem. Jag saknade Jonte en del då, vi brukar ju inte sova utan varandra =)

Jag hade det underbart i Göteborg =) Vill dit snart igen! Och speciellt nu..för i tisdags (den 14/10) så anlände äntligen en liten flicka till världen. Edda Elli Emilsdottir Hedegaard skall hon heta, det lilla pyret :) 2920g och 48cm stannade mätarna på.

   

Det känns mer som att jag har blivit "moster" än det faktiskta; att jag har fått en till kusin. Jag är superglad för Tinas & Emils skull o jag längtar verkligen tills jag får komma o träffa de o den nya lilla sötingen. <3

Lördagskvällen hemma blev lugn, likaså söndagen. Vi fick besök av Martin på kvällen. I måndags cyklade jag hem till Jenny för att dricka thé o babbla yada-yada-yada =) Också hon höggravid. Hon hade beräknad förlossning den 8/10 så hon var ganska sur över att ha gått över tiden. Ännu har jag inte hört nåt så jag förmodar att hon ännu inte har blivit förlöst :) Men det var mycket trevligt att träffa henne o hennes man igen då vi inte har setts sen ett tag innan renoveringen. Har ju inte funnits så mkt tid då jag inte har huserat i Skövde spec mkt.

När jag var där så ringde en tjej angående ett jobb som jag hade sökt. Hon frågade om jag kunde komma på intervju dagen därpå.
På måndagskvällen, tror jag det var, så kom Pj hit. Och på tisdagen så var det dags för jobbintervjun. Jag upplevde inte att den gick så bra och jag tror inte att jag kommer att få jobbet. Jag vet inte hur mycket av dessa tankar som beror på "jantelagen" o hur mycket som beror på den eventuella sanningen o magkänsla. Det märker vi, men hoppas inte på för mycket ;)

I onsdags så kom Pj hit igen och lite senare dök även Martin upp. Igår var det en lugn dag och idag så var Jonatan här o drack lite kaffe o babblade. Efter att han gick så traskade vi bort till Maxi o handlade mat. Vi gick även in på Lindex, där man kunde få köpa 4 toppar för 100:-. Jag hade sammanlagt med mig 12 plagg till provhytten, hittade tre stycken som jag ville ha och fyllde ut det till fyra med hjälp av en söt liten tröja som Jonatans dotter Fatima ska få =)

Ikväll så har vi gjort en fiskgratäng som blev supergod! Jag har även surfat runt och kikat lite på Idol också.
Resten av kvällen blir lugn...o tråkig som de verkar just nu då jag & J blev lite småsura på varann för en stund sen..så de e rätt tyst här nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback