hemmahuserandes igen!

Sandra: Vad menar du med "avvikelse på 15" som du lagt som kommentar till mitt förra inlägg?

Iaf..tänkte att det var dags att uppdatera nu :) Vi har ju bott i våra väskor o flängt hit o dit så jag har inte direkt orkat ta mig tid att skriva så mycket.
Måste bara reda ut en sak först; jag ska inte till Turkiet i år igen!
Jag skulle ha åkt dit för såhär var det: Min moster typ hetsade min mor till att följa med detta året. (Om ni minns så fick jag mammas biljett förra året för att hon kom på att hon inte vågade flyga). Så iaf, min moster beställde i år en biljett till mamma trots att min mor försökte säga ne osv. Antar att det var min mosters sätt att försöka pusha mamma att åka med. På ett snällt sätt alltså.
Iaf, när biljetten var betald så satt mamma o funderade o ju mer hon tänkte på resan desto mer panik fick hon..så hon frågade om jag ville ta hennes biljett då den tydligen inte gick att avboka. Jag tyckte då att det kändes orättvist mot mina andra syskon, men så var det bara jag som hade pass och resan skulle snart avgå (22 oktober). Då sa jag till mamma att jag ska betala tillbaka vad biljetten kostade, avbetala när jag får jobb.

Några dagar senare så ringde min moster o berättade att det går att avboka o man får pengarna tillbaks, men det kostar 1500:- så hon sa att jag kunde ju då göra ett eget val. Hon skulle betala summan för avbokningen o så skulle mamma få tbx alla pengar. Sen sa hon att det kanske är roligare för mig att, sen när jag kan, börja spara till en resa med Jonte istället för att sitta o avbetala till mamma för den här resan.
Det lät ju faktiskt rätt smart..med tanke på att Turkiet-resan var till exakt samma ställe som förra året, den enda skillnaden var att vi detta år skulle åka en vecka tidigare, mormor & morfar skulle åka med (vilket visserligen är rätt kul) o mina småsyskon skulle inte följa med, utan bara min mosters familj då.
Men saken är den att jag funderade och kom fram till att jag hellre vill åka med Jonte än o ligga i samma solstol som förra året. Det hade varit skitkul att åka...men det är ju ledighet för de andra o i år kanske jag skulle vilja komma lite utanför hotellet o se mig om i Turkiet. Förmodligen så skulle ingen vilja följa med mig utan bara vara kvar på hotellet, o de e ju inte kul att dra ut på äventyr ensam. Så det kändes inte så värt punga ut flera tusen för att återigen åka till samma ställe o ligga på samma plats utan Jonte o inte göra så mycket. Förstår ni? :)
Så biljetten är nu avbokad. Punkt.

Renoveringen blev klar förra veckan, vilket jag tycker är väldigt skönt! Nu bor vi äntligen hemma igen och det är jättefint! Vi hittade lite småfel här o där. Bland annat så hade dom satt upp 3 kakelplattor i badrummet som det var sprickor i, men nu har vi fått 2 av dom utbytta, den tredje sitter över vattenledningar så det gick tydligen inte att byta ut den utan att det skulle innebära massa skit. Sen var det ett litet märke på en av kökslådorna där det fattades färg, men det är fixat. Det är fläckar på tapeterna i hallen, men det skulle de försöka tvätta bort, annars tapetsera över. Dessvärre så tror jag inte att vi får helt nya tapeter för hela lgh är omtapetserad 2 år innan vi flyttade in, o dom gör bara sånt vart tolfte år eller nåt såntdär, annars får man bekosta det själv.

I veckan har jag pysslat lite här hemma, packat upp lite saker o sånt som blev nerpackat inför renoveringen. Har dessutom rensat bland massa saker o slängt grejer o sånt. Ska försöka få tummen ur att lägga upp lite skit på Tradera med. Bättre o få de sålt för en liten peng än att slänga det :)

Vi har även bestämt att torsdagar är numera städdagar, då vi har uppdelat områden också. Igår hade jag köket, hallen och sovrummet. Jag gjorde köket o var jättenoga, strök o hängde upp gardinerna igen som hade vart nerplockade m.m. Men sen blev vi osams o då tappade båda lusten så jag sket i resten av mina områden.
Idag vaknade jag av att en man var här o bytte ut kakelplattorna, när det var klart så var ju det nystädade badrummet sktigt igen så jag städade rent det idag, dammsög även hallen. Så ja, vi har väl inte vart jättenoggranna med resten av städningen, men det är iaf rent o fint här hemma, vilket är huvudsaken. Skönt det!

När jag orkar så ska jag ta kort o slänga upp så ni får se hur det ser ut numera :) Vi har även bekostat en ny soffklädsel då den gamla var trasig o äcklig. (Typ grådassig här o där när den skulle vara vit). Vi hade ju en hyresfri månad då renoveringen pågick, därför så hade vi råd med soffklädseln som gick på ca 1600:-.

Vår ena balkongstol håller på att pajja i sitsen :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback