våldgästad.

Idag invaderade de alltså vår lgh för att våldgästa oss. Vi gick trötta upp vid halv sju, intog en mysig frukost på sängen - vi åt varsin tallrik med fil sittandes på sängkanten. :P
Smått pinsamt att strutta omrkring i morgonrock, nyvaken o med håret åt alla håll o kanter när byggjobbarna kom.

Ciggen tog slut så älsket gick till Kvantum vid sju o köpte nya :) Hmm, måste verkligen göra nåt åt rökandet nu. Det går åt ett paket om dagen här o enstaka gånger lite mer. Innan så hade ju älsket slutat men nu röker han i perioder o det är dyrt när en röker, alltså blir det svindyrt när båda röker. :S Det funkar inte att ha det så, men samtidigt så vill jag inte riktigt sluta heller, vet inte om jag orkar ta det jobbiga.

Åt en daim igår kväll, sista sötsaken innan det var dags för mig att gå ner till lite godsaker högst en gång i veckan. Hela dagen idag så har jag varit sjukt sugen på chokladmuffins eller godis. Beror nog lite på att jag är så trött idag med så att jag vill ha en snabb energikick. Men iaf, sa till älsket förut att det är nästan så att jag funderar på att byta o sluta med cigg istället så att jag kan äta så mycket godsaker som jag vill just nu :P Men då tyckte han att jag skulle sluta med båda. Jomenvisstellerhur! Så mycket kommer jag inte att plåga mig själv på en gång, o spec inte nu när vi skall vara borta i en månad, vad trevlig jag kommer att vara då isf.

Det blir nog inget badhus idag, vi pratade om det men jag tror faktiskt inte att jag orkar. Inte som det är just nu iaf, är så trött o lite huvudvärk har jag också. Dock så var det rätt lugnt här under förmiddagen så vi lyckades sova litegrann i omgångar då :) Det var medans de fortf höll på att förbereda genom att täta dörrspringor o sätta upp plast o såntdär.
Nu är det däremot desto mer oväsen, men om 1½ h slutar de för dagen, skönt!

Jag välte nyss ut hela sockerskålen som stod på bordet i vardagsrummet, men jag kan inte hämta dammsugaren nu för den står i städskåpet som ligger i hallen. Det är lite svårt att komma fram nånstans där och dessutom så är alla garderober därinne övertejpade med skyddsplast så jag skulle ändå inte kunna med att gå o försöka komma in där när dom ser mig. Går dit o gör ett försök sen när de har dratt. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback