finland <3

Asså..shit. Den här massakern som skedde på en skola i Finland igår..Jag har läst runt lite på internet och i dagstidningen..har även läst lite på en väns blogg om detta..Jag håller med fullt ut att det är nåt som är så jävla onödigt! Så jävla fegt att först skjuta nio personer o därefter försöka ta sitt eget liv. Tyvärr så dog han ju nu efter att ha vårdats lite på sjukhus..jag kan ärligt säga att jag önskar att han hade överlevt o tvingats leva sitt jävla oönskade liv med vetskapen om vad han har gjort.
Kunde han inte bara ha tagit sitt eget liv istället för o dra ner massa andra i sin skit?

Visst är det trist att en människa har gått o mått så dåligt i flera år, men det finns faktiskt andra utvägar.

Hade jag fortfarande gått i skolan så hade jag kanske känt mig obekväm med att gå dit till slut (mer obekväm än vad jag brukar känna mig vill säga :P), för att det är bara en tickande bomb nu..snart smäller bomben o samma saker kommer att hända i Sverige. Visst, jag ser inte speciellt ljust på världens framtid, men seriöst, ni som är så naiva..vakna o ta er en titt runtom er, se hur världen egentligen ser ut och vadfan det är som händer.

I början av november förra året så var jag i Turkiet o låg o glassade vid poolen o hade det faktiskt oförskämt bra, helt plötsligt ringer släktingar hemifrån Sverige o berättar att det hade varit dödsskjutningar på en skola i Finland. Det kändes hårt när det var i USA, men Finland, det är väldigt nära..jag har mycket band o många släktingar där eftersom att jag är halvfinsk, däremot så fick min finska mor tyvärr aldrig lära mig språket och jag besöker heller inte landet ofta.
Men det känns ju ändå. Oavsett var i världen det händer så känns det.
"Det händer inte mig" eller "Det händer inte här" är det kanske många som tänker, men jo, din nästa sekund här i livet är oförutsägbar, vad som helst kan hända...

Sen måste vi ju tänka positivt o inte måla fan på väggen också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback