packning.

Ja det är fullt ös härhemma den här veckan. Nja, inte riktigt.Men vi måste tömma hela köket, badrummet & hallen inför renoveringen som startar imorgon bitti.
Jag har sagt i flera dagar att jag ska ta tag i det, men har inte fått tummen ur räva, som man säger.
Igår kväll iaf så satte jag igång o fick packat 4 lådor & en ica-kasse i papper.
Jag gör allt själv då jag uttryckligen har bett J om att få göra det. Går smidigast då...eller nåt. Jag vet inte, men jag tycker att det är kul. Dock så ångrar jag mig lite nu när jag har packat en del.
Men vi skrev en lista på saker som skulle göras innan torsdag o han har ju gjort massa andra uppgifter, så skulle kännas orättvist att be honom hjälpa mig med packningen nu :P
Ahja. Jag har hela dagen på mig idag. Är dock jävligt trött o så tvättar jag också. Är på dåligt humör med. Har bråkat igen.
Blir så ledsen :/

Vi har fått ett kort av Skövdebostäder som ger oss gratis inträde till badhuset under hela renoveringsmånaden :) Får se om vi kommer iväg o simmar lite kanske. Ska ju inte stanna kvar i Skövde så vi lär inte dra till badhuset så ofta.
Möjligtvis imorgon, vi pratade om att gå o simma då.
Vi ska ju bos hos våra päron mycket (kanske hela tiden?) under den här månaden. Första anhalten blir min mors hem i Skultorp, "förort" till Skövde, ca 5km härifrån. Vi ska bo där i en vecka och vi drar dit på fredag.
Min mors gubbe är där nu och jag hatar honom o vägrar träffa honom, o han drar inte förräns på fredag så vi ska dit när han har åkt. Egentligen skulle hon ha åkt med honom nu, men det blev ändrade planer. Synd, annars hade vi fått vara ensamma i hennes lgh. Men ahja, hon är så liten så hon märks kanske ändå inte ;P

Och ja, det är därför som vi pratade om badhus för morgondagen eftersom att byggjobbarna kommer att våldgästa oss mellan 7-16 imorgon. Tror inte att det blir så kul o sitta här i allt oväsen hela dagen :)

Packa resväska måste vi göra också, men det hinns med imorgon o på fredag.

Veckan efter att vi har bott hos mor min så kommer vi att åka till Vinninga (ligger mellan Skara & Lidköping). Där ska vi campa i husvagn! :D :D I J's pärons trädgård. HAHA! Skönt, vi får bo där men kan ändå vara ifred i husvagnen, jättebra ju! :) Ska dessutom bli kul att testa på lite mini-camping/semester med J, hehe :P
Hur länge vi stannar där vet jag inte, o vad planen är efter det vet jag inte heller. Får ta det som det kommer.

--

Hade fått mail av min underbara kusin häromdagen, som jag skickade ett låååångt svar på igår. Förväntade mig inte att hon skulle svara med ett ännu längre svar redan samma dag, men det gjorde hon den lilla gumman :) Jag blev jätteglad att äntligen få höra hur hon har det därnere. Saknar henne såå mycket! <3

--

Jag tror att jag har typ bestämt nu att jag ska dra in på något som kostar onödiga pengar. Det bästa valet då är ju självklart att sluta röka. Men jag vill inte tvinga fram det, jag känner inte för att sluta röka. Så då valde jag istället att jag ska sluta äta och köpa så jävla mycket sötsaker, även sluta baka hela tiden :P
Men jag vill ju inte plåga mig helt, så jag ska försöka dra ner på det såpass så att jag bara får äta lite sötsaker en dag i veckan.
J vill ju nog att jag ska sluta röka o det kan jag förstå. Han röker i perioder o det blir ju svårt för honom att hålla sig när jag röker hela tiden. Men jag kan väl inte göra det för någon annans skull?

--

I lördags så övningskörde jag för första gången! :D Det var ju skitkul. Övade på en stor, typ tom parkering. Tre-fyra bilar stod parkerade i ett hörn o så var det en till som övningskörde samtidigt som jag.
Jag fick lära mig att ställa in alla speglar o shit, sen pedalerna o sen att starta bilen o köra. Det var ju inte det lättaste att insé att gaspedalen var så jävla känslig så att man knappt behöver röra vid den! Speciellt inte efter att ha kört städmaskinen hela sommaren där jag lätt kunde trycka ner gasen i bott på raksträckorna :P
Det blir en match att lära om muskelminnet i foten. Men det ska gå.
Ja, det hela resulterade ju såklart i några kärringstopp/motorstopp, så min far slog i knäna några gånger :)
Jag körde aldrig ut från parkeringen, utan har tänkt att stanna där tills jag känner mig mer säker. Pappa frågade om jag ville köra lite ikväll, men jag är inte säker på att jag hinner det. :/

--

Nu ska vi se..sa den blinde till den döve. Jag har nog inte så mycket mer att skriva just nu. Bye for now!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback