äventyr.

Vi är fortfarande i buschen hos mina svärföräldrar. Här har det hänt en del, jag har t.ex. fått en fästing på magen. Jag upptäckte den innan läggdags och J tyckte att jag skulle låta den  vara så skulle vi ta bort den dagen efter. Men hur lätt/kul kan det kännas att sova med en fästing när man dessutom är övertygad om att den kommer ge en Ebola eller någon annan utrotande sjukdom?
Så Jonte drog fram nåt gammalt husmorsknep; han hämtade lite rapsolja o smorde in den med och ryckte sedan ut den =) Jag somnade sedan gott och har även överlevt. =)

Vi har varit ute i skogen o letat svamp, något som jag inte har gjort sen jag var liten. Skogen är jag dessutom sällan i eftersom att jag har fobi för ormar.

På tal om ormar så klev vi i fredags av bussen ute hos J's farmor. På marken ligger det något som jag frågar vad det är. Innan J har hunnit svara så har jag förstått att det är en orm, jag vänder mig om och släpper några tårar i ren panik medans J får sparka bort den från vägen och ner i diket.
Jag kanske ska tala om att ormen var stendöd, dammig, platt och överkörd. Ändå fick jag panik :P
Ja, som sagt; ormfobi. Resten av vägen gick jag o hade hela tiden känslan av att massor med ormar slingrade sig runt mig. Hehe.
Mamma tyckte att jag skulle söka hjälp/gå i terapi för det där. Men sådana terapier slutar säkert med att man måste ta på en orm och det är jag inte ett dugg intresserad av att göra.

Vi har även tömt en potta-potti, ja, jag vet, det stavas kanske inte så, men jag kan inte den rätta stavningen isf :P
Detta var..speciellt. Och äckligt. Något som jag gärna avstår från resten av livet.
Fast ormar är värre.

Hela helgen har haft med släkt att göra. I fredags åkte vi ju som sagt hem till J's farmor, vi hade köpt med oss färska, hela, abborrar somv i gjorde iordning och sedan avnjöt med potatis och persiljesås =) Min man är en gud på matlagning många gånger.
Till efterrätt blev det glass och en god äppelpaj som hans farmor hade gjort.

I lördags åkte vi hem till min mor, där diverse släktingar befann sig, vi kalasade för min lillebror som igår blev hela 21 år.
Haha..hela kalaset var..knäppt. Eller ja. Folk som bara gnäller över allt och alla hela tiden o den ene drar med sig den andre. Andra säger inte ens tack och ja..nä, orka. Jobbigt. Stämningen var hur som helst överlag inget vidare.
Trist för min bror i guess, men han är inte speciellt bra på att bidra med god stämning han heller så att. Skitsamma.

Sen åkte vi hem till oss och tänkte bara njuta av att vara hemma, trots att det fortfarande är en byggarbetsplats. Ett par kompisar var hemma hos oss i omgångar. Vi gick till Maxi o handlade varsin färdigrätt. Det var skönt att gå o lägga sig sen på kvällen.

På söndagen så fanns det inget varmvatten i baracken så vi kunde inte duscha. Vi åkte iaf hem till min mormor & morfar för att umgås lite med de och min moster + man som också var där.
Vi fikade och åt senare middag. Potatisgratäng med några jättegoda biffar med ost o skinka i. Mumma!

Sen kom vi hem hit igår och ska vara här i några dagar..jag orkar inte skriva vad som händer framöver för nu har detta inlägget blivit rätt långt. Så jag uppdaterar senare i veckan om det istället.

En sak till bara: MIN ÄLSKADE KUSIN KOMMER HEM I EN VECKA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! <3 <3 <3 <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback