3 fantastiska år <3



(tråkigt att vi inte har några nya fina bilder på oss tillsammans, skärpning på det!)



I söndags, den 19 april, så firade jag och Johannes att vi hade varit tillsammans i 3 år.


Det har varit tre år av lycka och glädje. Mycket skratt men även många tårar.
För att förhållandet ska hålla så måste man nära det med kärlek, energi och omtanke. Det lever inte av sig självt. Vi rår om varandra och visar lojalitet och hänsyn. Ärlighet är en extremt viktig krydda som inte får glömmas.

Jag kände intresse för honom sen första gång jag träffade honom, kanske att det var någon form av kärlek vid första ögonkastet. Vi blev snabbt tillsammans och vår förlovning kom tätt inpå. Ända sedan första dagen vi blev ihop så har vi bott tillsammans. Visst hade han kvar sin lägenhet i några månader, men vi var alltid med varandra.
Många höjde nog på sina ögonbryn och ansåg att vi gick för snabbt fram med förlovning och allt.
Men vi stod på oss, för det vi kände var något som vi inte hade känt innan, det vi kände var en obeskrivlig kärlek och lycka när vi fick vara med varandra.

Nu, tre år senare, så är vi fortfarande tillsammans och vårat förhållande är jättebra. Tji fick dom som inte trodde på oss som gick så snabbt fram. ;)

Vi utvecklas, mognas och växer tillsammans. Vi pratar ofta med varandra och jag tycker att det är jätteviktigt att prata med varandra på riktigt. Inte bara om vad vi har ägnat dagen åt, utan även om vår relation, våra känslor, tankar och planer för framtiden  m.m.

Det låter klyschigt, men jag har hört att klyschor ska vara sanna (?). Iaf, han är det bästa som har hänt mig i mitt liv. Han är den finaste människan som jag har mött och han, tillsammans med mig, gör mig lycklig och glad. Jag är säker på att jag aldrig skulle kunna få en finare pojkvän, bästa vän, sambo etc. än honom, jag vill inte ens undersöka saken för jag är så säker på att det är honom jag vill ha.

Jag känner att jag vill att mitt liv ska vara med honom, mina barn ska ha han som sin pappa och jag vill ha honom som min man. Jag älskar honom mest av allt för att han är den underbara människa som han är.

Det är så jag känner, och jag hoppas innerligt att jag alltid kommer att känna såhär.
Det bästa är att jag vet att han känner precis samma för mig och om mig och vårt förhållande, vi pratade nämligen om det senast igår och pratar ofta om det annars också. :)

Du är bäst Jonte! ♥


Med all min kärlek /Din Thess


~~~~~~


Vad heter ni? Therese & Johannes
Hur träffades ni? Genom en vän som jag hälsade på på ett ställe :P
Hur länge har ni varit tillsammans? 3 år i söndags <3
Är ni förlovade? Ja :)
Bor ni ihop? Självklart!
Har ni barn? Inte ännu.
Har båda körkort? Nej, ingen av oss.
Isåfall, vem kör bäst? Jonte har ju övningskört mest så det lär ju vara han :)
Kommer du ihåg er första kyss? Of course I do!
Vem sa "Jag älskar dig" först? Det var han som gjorde det.
Vem är äldst? Jonte.
Vem fyller först på året? Jag i mars och han är lite sen, i oktober :P
Vem är längst? Jonte.
Vem sjunger bäst? Helt klart Jonte!
Håller ni i handen på stan? Såklart!
Var nån av er oskuld när ni träffades? Nää.
Kände ni varann innan ni blev ihop? Vi hade ju precis träffats så litegrann kände vi väl varann. Vi blev tillsammans rätt snabbt.
Blev du kär vid första ögonkastet? Det var något som fanns där, ett intresse av kärlek.
Har ni någon speciell låt? Jaa, vi har väl några stycken. :)
Har ni stora framtidsplaner? Bl.a. så vill vi ju ha barn och gifta oss, jag hoppas att det en dag kan bli så :)
Har ni gråtit i varandras armar? Många gånger.
Har ni varit utomlands tillsammans? Nein. Not yet ;)
Vilket är ert bästa minne? När vi bestämde att vi var tillsammans, när vi första gången sa "jag älskar dig" till varandra, när han frågade om jag ville förlova mig med honom och självklart NÄR vi förlovade oss! :D
Vem lagar bäst mat? Jonte, helt klart där med :P Jag är nog för lat :)
Vad gör ni en vanlig vardagskväll? Myser och rår om varandra, ser tv och busar.
Ger ni alltid varandra en puss när ni ses? Ja om vi inte är sura på varann då :P
Blir du lätt svartsjuk? De händer ja.
Brukar ni bråka? De händer de me. :P
Ringer eller SMS:ar ni mest? Hmm...rätt lika. Men mest ringa tror jag. Jag gillar sms, men han pratar nog hellre än att skriva sms-noveller :P
Vad är hans/hennes finaste kroppsdel? Hela han är det finaste jag vet.
Brukar nån av er prata i sömnen? Nej, det händer nog nästan aldrig.
Brukar nån av er snarka? Det händer väl, men inget som gör att vi måste ha separata sovrum iaf :P

 

 


Kommentarer
Postat av: Jonna

Naaaw :) Så himla fint skrivet :) Jag hoppas jag också hittar min " rätta " nån dag :)

Grattis får man väll säga också :D..

Kramar Jonna Ponna

2009-04-25 @ 19:15:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback