krångeldag!

Jag sov inte alls mycket förra natten men den här natten däremot sov jag underbart skönt. Jag älskar att sova. Men vid 12-tiden så kände jag att det var dags att kliva upp o få i sig lite frukost.

Jag bad älsket hämta posten och dels så har han fått sitt nya VISA-kort. När vi skulle betala i affären för några dagar sedan så funkade det inte, vilket alltid är rätt pinsamt. Så vi fick lägga undan maten o springa upp o hämta mitt kort istället.

Vi hade även fått en liten hälsning och lite pengar ifrån hans fina moster som tänkte på oss. :)

O så hade resultaten från högskoleprovet kommit. Älsklingen hamnade väl ungefär där vi hade gissat på. Han fick högre resultat än mig. Jag hade väl inte gissat så mycket, men hamnade väl runtomkring där jag hade gissat.
Dock så stod det att jag hade X antal rätta svar. När jag rättade mina svar direkt efter provet så kom jag fram till ett annat resultat, en poäng mer än vad som stod i deras papper nu.
Så jag blev väldigt förvirrad och satte mig därför en gång till o rättade igenom allt. Jag hade rättat rätt redan första gången så då började jag räkna mina rätta svar för jag kunde ju faktiskt ha räknat fel. Jag räknade tre eller fyra gånger för att vara så säker som möjligt och jag kom alltid fram till samma resultat; att mitt resultat var det rätta och inte deras.

En poäng kan tyckas vara betydelselöst, men inte i mitt fall, för att är det så att jag har det här extra rättet så betyder det att jag halkar upp ett steg i normeringstabellen. T.ex. att jag går från att ha 1.4 till att få 1.5 istället. (observera att det där inte är mitt riktiga resultat).
Jag kommer inte att skriva ut här i bloggen vad jag fick för resultat för att jag tycker att det är privat, eller så är det för att jag skäms, jag har ganska höga krav på mig själv.
Jag berättar bara resultatet för vissa människor, antingen av mig självt eller för att dom frågar mig. :P

Iaf, det stod i papprena att om jag hittade något som inte stämde efter min egen kontroll så skulle jag skicka in en skriftlig anmälan. Så nu har jag kluddat ner ett brev till dom och nu väntar det bara på att postas.

~~

Efter detta så loggade jag in på studera.nu för att se om det har hänt något med mina ansökningar till högskolan. Då kikade jag efter för att se så att mina meriter fanns inlagda. (Dvs mina inskickade betyg & intyg ifrån folkhögskolan). Men det fanns inget där! Då blev jag genast orolig såklart.
Saken är den att jag tror att jag berättade för er att jag satt sista dagen o skickade in anmälningarna till högskolan och det är ju typiskt mig att alltid vara ute i sista stund. Iaf så såg jag då på sidan att betyg o andra meriter m.m. skulle vara inskickade dit senast då också. Det var ju något som jag inte visste innan så det enda jag kunde göra var att direkt nästa morgon skicka in mina papper.
Så nu blev jag nervös att bara för att dom kom in försent o inte finns registrerade på mitt konto där så kanske jag missar någon utbildning pga det. Så jag fick slänga iväg ett mail till dom för att förklara vad som hade hänt och nu väntar jag på svar o hoppas på det bästa.

Så till rubriken - varför ska allt krångla för mig idag? :P
Jaja, nu har jag iaf styrt upp dessa saker på det sätt som jag kan hittills så får vi se vart det bär av. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback