påsk :)

Godkväll!

En vecka sen jag skrev senast. Jag har varit online varje dag men har verkligen inte haft någon lust eller ork till att knåpa ihop några rader här. Ibland finns inte motivationen helt enkelt :P

Resten av förra helgen blev nog lugn såvitt jag kan minnas. På söndagen så fick vi besök av en kompis som stannade tills på tisdagen. Vi gjorde väl inte direkt några speciella grejer mer än att umgås, ytterligare en vän kom på måndagen o hängde med oss, men han blev kvar till torsdagen.
Ja, det är bra att vi har ett gästrum. Ibland är vi helt ensamma i flera dagar, men ibland kan det vara trevligt med lite besök för en stund eller några få dagar :)

Jag har väl fått ett par viktiga saker postade och så har vi även tvättat i veckan. Något mer vettigt har nog inte blivit gjort :P

Igår kom min bror på besök och det var  trevligt att ses igen. Jag & Jonte hade bakat pizza som vi bjöd på. Senare så insisterade min bror att få bjuda oss på vin, så när Jonte var med honom i stan så hade han köpt två flaskor vin som Jonte fick med sig hem. Jag blev såklart jätteglad och tacksam, men det var blandade känslor.
Dels har jag lite svårt att ta emot saker när någon bjuder, jag vill gärna fråga om personen ifråga vill ha något betalt för det osv. Dessutom så skulle ju min bror inte ens vara med oss på kvällen, så han ville bjuda oss på vin utan att få ta del av det själv? Bara för att jag & J skulle få en trevlig myskväll med varandra, hur fint var inte det av honom?
En sista anledning var att jag går ständigt runt med dåligt samvete gentemot min bror. Jag känner en extremt stor skuld i att det har blivit som det har blivit för honom. O så har jag dåligt samvete över att jag jämt gnäller och skäller o surar på honom.. :/ Jag tycker inte att jag förtjänar att få saker av honom, jag förtjänar inte att han ska vara så snäll mot mig.

Iaf så drack jag & J varsitt glas vin o såg på en film. Sen fick jag (som vanligt) skitont i huvudet så vi gick o la oss.

Idag så har vi mest mått kasst, fram tills nu på kvällen. Då blev det lite mys i soffan där vi har legat hela dagen. Sen bakade vi kärleksmums :P
Vi tog även årets första glass idag. Eller ja, vi har ju ätit glass ifrån lådor tidigare men ja.. Vi avnjöt iaf glassarna i solen på balkongen :) Vårkänslor! ♥

Nu är Anders här och vi softar.

Imorgon så hade J & Anders planerat att vi skulle äta lite middag tillsammans o umgås, kanske lite vin också. Men nu ska Anders grilla imorn på dagen och även besöka sin mor där han säkert får mat också. Så han ska väl komma o umgås med oss, men förmodligen inte äta någon mat.
Iaf så bjöd jag in min bror till att äta o umgås med oss imorgon, även att sova över här. För på söndag så ska vi åka till farmor på påskmiddag o vi ska få åka med min kusin eftersom att pappas bil är full, så om han sover här så passar det mycket bättre på söndagen, med tanke på skjutsen. Han skulle iaf fundera på saken.
Jag ville bjuda honom eftersom att han är hemma nu i några dagar och då ville jag inte att han skulle behöva sitta ensam hos pappa o mest bara glo i väggen, han kanske skulle tycka att det var jobbigt. För han har ju inte så mycket kompisar som han kan umgås med nu om han ska sköta sig. Ytterligare en anledning till att jag vill bjuda honom är för att jag vill att vi ska kunna umgås på ett normalt sätt, utan att det ska vara fest inblandat, även att vi inte ska behöva bråka jämt o att jag ska hålla på o tjaffsa o skälla på honom, jag vill att han ska tycka om att komma hit o träffa oss, jag vill vara en bra syster.
Dessutom så vill jag att han ska få se att man kan umgås med människor o ha skoj utan att festa, t.ex. att äta lite mat o bara chilla tillsammans, kanske ta ett glas vin bara.
Jonte bjöd även in sin vän Stefan, som också skulle tänka på saken o se om han hade busspengar osv.

Vi får se, antingen blir vi flera stycken imorgon eller så blir det bara jag & min älskling, vilket också är mysigt :) ♥

Vad ska ni göra i helgen? Firar ni påsken?

GLAD PÅSK till er alla iaf ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback