störningsmoment under förra helgen.

Jag hatar när människor lovar massa saker hela tiden och inte håller vad de har lovat. Jag trodde inte att man gjorde så mot sina vänner och jag tycker att det är en enorm brist på respekt. Såna människor kan bara draaaa ut ur mitt liv!

Händelse:

Förra fredagen så fick en vän låna pengar av oss som vi skulle få tillbaka senare på kvällen. När dagen börjar gå över till kväll så får jag ett mess: "Du jag e så full nu så jag klarar inte av att ta mig till Skövde ikväll, men jag kommer imorgon som senast.".
Fine by me. Jag meddelade honom att senast lördag klockan fyra så behövde han vara här med pengarna då vi skulle åka iväg vid den tiden.

Dagen efter ringer han o talar om att runt tre skulle han vara hos oss. Två minuter innan hans buss skulle gå så ringer han igen o säger att han missade bussen för att han fastnade... :|
Men han skulle ändå hinna möta oss i stan o kunna ta samma buss som oss tillbaka dit han skulle åka. Så långt var allt väl alltså.

Vi möttes i stan och han o hans vän var i drygaste skicket, överfulla o jävliga. Jag försökte hålla mig 5-10 meter framför dom med tanke på att det var så otroligt pinsamt när folk glodde, jag ville helst slippa förknippas med sånt pack.
Problemet var ju att de var högljudda och jobbiga, de var inte diskreta alls utan pratade högt om att "kolla vad jag baxade idag osv". Jag vill ju inte förknippas med människor som är såna och som bär omkring på en svart sopsäck full med vad jag förmodar var stöldgods.
Jag är iaf glad att jag slipper att ta ansvar för det där och för att jag kan välja bort såna människor ur mitt liv, speciellt i såna situationer.

De förstod inte att de skämde ut oss utan det var Jonte som var tvungen att be dom "back off" lite o då flyttade dom sig en bit ifrån o gav massa ursäkter för att de skämde ut oss.

Han som kom med alla dessa ursäkter ber ALLTID om ursäkt hela tiden, såfort man säger till honom om något. Men saken är den att hans ursäkter betyder ingenting, jag tror verkligen inte att dom gör det med tanke på att han säger förlåt jämt och ständigt när han gör nåt fel, men ändå så upprepar han sina fel hela tiden. Jag blir så trött på honom o hans jävla ursäkter.

Vi fick iaf våra pengar, men när han skulle ge dom så frågade han om han fick låna lite av dom igen, till nästa dag. Javisst, whatever. Vi skulle inte använda dom just den dagen iaf. Så han lovade att komma dagen därpå, alltså söndag.

Så kommer vi till söndagen då. På eftermiddagen så messade jag o frågade vilken tid vi skulle ses så att vi kunde få tbx dom, varpå han svarar att han var bara tvungen att göra några grejer först o sen skulle vi få dom senare. Ok, tänkte jag.

Jag & Jonte hade andra saker för oss under söndagen så jag tänkte inte så mycket på pengarna utan förväntade mig bara att få höra ifrån honom när han skulle komma med dom.
Sent på kvällen, nångång vid elva-tolvtiden får jag ett sms där han skriver att han gjort det o det o bla bla. Jag svarade att "Jaha vad skoj, men när hade du tänkt komma med pengarna som du lovade oss idag?"
Då ber han om ursäkt IGEN och menar på att det hade strulat sig osv, men att han skulle komma hit på måndagen med pengarna och för allt besvär så skulle vi få lite extra som kompensation.

Det blev lite tjaffs per sms mellan mig och honom då jag klagade på hans respektlösa beteende osv. Då menade han på att jag var den enda i hans umgängeskrets som störde mig på grejer som han gjorde. Citat: "Det är bara du som jag umgås med som tycker det [...]"
Det var faktiskt ganska skrattretande då jag VET att jag inte är den enda som stör mig på hans sätt, vilket jag också skrev till honom men att de andra får stå för vad de tycker själva, om de nu skulle våga det.

På måndagen så fick jag inte tag på honom under hela dagen och inte heller på resten av veckan. I förrgår fick jag veta varför och det är för att han har torskat och sitter inne nu igen. Ingenting som var oväntat faktiskt.
Lite störande på det med pengarna men det är inget som går att göra något åt nu, utan vi får ta det när han kommer ut. Men jag gissar på att han lär få sitta 1-2 år kanske.
Det är klart att jag tycker att det är tråkigt också, men han får skylla sig själv.

Kommentarer
Postat av: Andreas

låna inte ut pengar till sånna idioter (uppenbar kleptoman när man skjuter fram hela tiden med värdelösa ursäkter). i fängelset hör han hemma fast ändå inte, då får jag som skattebetalare betala för den jävla åsnan. skulle inte tveka att ge han en fet smäll på käften.

2009-04-25 @ 01:50:15
Postat av: Sara

OJ vad synd det är om dig Andrea, stackars dina surt förvärvade skattepengar. Nä, behåll dom istället så skiter vi i missbrukarvård, fängelser, behandling och kanske till och med äldrevården? du skulle ju ha mycket mer pengar i fickan i alla fall! Tragiskt, verkligen, sådan jävla trångsynthet! och förresten, slå upp kleptoman i ordboken. du har nog misstolkat det hela "lite", sen när lånar kleptomaner pengar/saker? SUCK!

2009-04-25 @ 03:56:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback