härliga vårdag!

Kors i taket! Igår så gick vi faktiskt ner till stan, svängde in på Försäkringskassan o fixade det. Sen bort till Arbestförmedlingen där det blev lite tjaffs med kärringen i receptionen, jävla gnälltant hon var.
Hon klagade över att jag hade missat några tider, o att de kan inte hålla på o avsätta massa tid för mig o så ska jag strunta i att komma, men det är endast EN gång som jag inte har ringt dit innan mötet o avbokat.
Så frågade hon hur det ska gå för mig när jag har ett jobb sen, varpå jag svarade att jag tror att med ett jobb så skulle det nog kännas lite mer motiverande att ta sig dit, med tanke på att det får man ju iaf pengar för!

Visst, jag tycker det är helt rätt att hon kan säga till mig då jag inte har kommit på några möten, men måste hon vara otrevlig för det?
Jag sa att hon behöver inte boka in mig på nån ny tid om det ska va så jobbigt, men jag skulle få "en sista chans". :P
Hatar när andra ska bestämma vad jag ska göra och när.

Efteråt så gick vi till Willy:s o handlade upp våra sista matcheckar. Skönt med lite mer mat hemma, men vi skulle behöva handla lite mer saker, men det har vi tyvärr inga pengar till. Vi har 400kr kvar till den 18:e. Jättekul!

När vi kom hem så bakade vi en pizza med kyckling, ananas, tomater o jordnötter på, den blev supergod. Vi bjöd hit Anders o han tyckte också om den. Senare kom Alex hit o vi fick en riktigt trevlig kväll vi fyra =)

~

Måste bara berätta en mysig sak som vi har gjort idag. Vi har ätit räkmackor här hemma, tillsammans med Anders & Nicke som är här på besök. Det var mumsfilibabba! Nu sitter vi o pratar o umgås. Kul att träffa Nicke igen, sist var i oktober nångång tror jag..? Han flyttade ju till Egypten strax efter det, men nu är han hemma igen.
Vår gemensamma vän Freddan ringde till Nicke förut o så ville han prata med mig, det var skoj att höra från honom igen, var ett par år sen sist, minst.

Resten av kvällen blir lugn. Egentligen så skulle jag ha gått ut på 20-kronorskvällen o festat med pappa o hans jobbarkompisar. De skulle bjuda mig :P
Men jag ändrade mig för en stund sen av några olika anledningar. Jag är jävligt sur, ledsen och besviken. Arg också.
Får nog ta o ringa mamma o prata av mig lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback