vår semester.

Hej på er!

Saknat mig? Heh.

I torsdags kväll kom vi hem o då hade vi varit hemifrån i exakt 2 veckor. Långsemester =) O även vår första riktiga semester tillsammans.

Vi har haft det superbra faktiskt och för det mesta väldigt bra väder också.

Först så åkte vi inte så långt, första stoppet blev hos Jonte's mamma & pappa ute i Vinninga. När vi kom dit så var jag väldigt godissugen så vi fick skjuts till kiosken så att jag kunde köpa choklad :P

Under kvällen så passade jag på att låna deras dator lite eftersom att det skulle dröja tills jag hade tillgång till nåt internet igen.
Vi åt även en väldigt smaskig middag. J's far hade varit ute på sjön o dratt upp en stor gädda som han tillagade i folie på grillen :D Såvitt jag kan minnas så var det första gången som jag åt gädda och det var väldigt gott.
För ett par år sedan så tyckte Jonte att jag borde få smaka på abborre, så vi köpte det o han tillagade abborrarna och MMMM så gott! Jag älskade abborren på en gång o har ätit det fler gånger efter den gången. (Pilligt med alla ben bara, men det är det värt ;) )

Vi hade iaf en mysig och lugn kväll. Jonte's mamma skulle upp o jobba dagen efter så vi la oss inte så sent vi heller.

När hon kom hem från jobbet på fredagen så fikade vi lite o sen packade vi in oss själva och såklart all vår packning i deras bil. Nu skulle vi ut på roadtrip!

Vi skulle ner till Ebbamåla som ligger precis när man kommer över gränsen till Blekinge ifrån Tingsryd i Småland. Jag hade aldrig varit där så det var väldigt spännande att se nya trakter.

Ett tag för några år sedan så var det väldigt nära att jag vart tvungen o åka till ett behandlingshem i Tingsryd, men jag klarade mig undan det med nöd och näppe ;P

Resan ner tog ganska exakt 3½ timme, precis som mamma & pappa G:son hade förutspått. Tur var ju det då vi hade det stora o spännande uppdraget att frakta med oss 3 stora Klings glasstårtor, pga att det inte såldes sådana någonstans därnere. Glasstårtorna var väl inpackade i tidningspapper, kylklampar o kylboxar, så trots solen så kom vi fram med dom hela, fina o fortfarande nerfrysta :)

Vår andra destination var alltså Ebbamåla...och fortsättning följer..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback