fullt upp :)

Ny vecka i skolan då. Idag har vi skrivit journaler, jag är nöjd med hur jag fick till dem o tycker att jag har lärt mig riktigt bra. Vi fick även börja med diktat.
När vi kommer ut o skall jobba så hinner ju inte läkarna att skriva i journalerna, utan det (bland annat) kommer ju att vara mitt jobb att göra. Läkaren talar alltså in på band exakt vad som skall stå i journalen o sen ska jag sitta o lyssna på det o skriva ut det som en journal, det är alltså det som kallas för diktat.
Det var om lektionen som heter medicinsk dokumentation, den var roligast idag :)

Sen hade vi anatomi & sjukdomslära, då gick vi igenom andningorganen och dess sjukdomar, det provet kommer nästa vecka, på måndag.
Efter lunch så hade vi bara en lektion till o det var kommunikation, jag vet inte riktigt varför den heter just så, enligt min mening så hade "svenskalektion" passat bättre..? Jaja, det är iaf som svenska.
Sen vi startade så har vi tragglat grammatik..det är ju så mycket! Substantiv, Adjektiv och Verb..det är ok, men när det ska börja tjatas om adverb, pluskvamperfekt, pronomen av olika slag och prepositioner o mycket mer, då blir jag trött. Jag kan skriva, tala och läsa svenska jättebra, så varför måste man kunna grammatiken så djupt?

Givetvis är det ju väldigt viktigt att vi verkligen kan skriva rätt sen i journalerna, men jag menar, hur ofta kommer jag att tänka "Nu ska jag använda mig av pluskvamperfekt, kasus, utrum och prepositioner" ?
Sätt oss hellre på att skriva uppsatser o ha rättstavning o sånt då istället?! Det är viktigare, tycker jag.

Men om någon av er kan komma på varför det är så viktigt att vi ska kunna varje liten kvist av grammatikträdet så berätta gärna det för mig är ni snälla :)
Efter jullovet så ska vi ha prov på hela grammatiken :S Jag lär mig hellre skelettets alla delar på svenska och latin än att försöka traggla in all grammatik :P

Nog om det. Imorgon är vi som vanligt skolfria. Skönt, för jag har en del att göra. Jag har ju redan berättat att vi har två prov i veckan o så har jag lite annat skolarbete att dona med helst.

Imorgon ska jag till Sandra på Folkuniversitetet o hälsa på, ta en liten fika o lämna ett intyg på att jag har börjat plugga, så hon kan vidarebefordra det till arbetsförmedlingen sen.

Ska till högskolan o lämna tillbaka en bok också o så ska jag till försäkringskassan för att lämna meddela dom om mina nya inkomstuppgifter.

Min fina kusin har fått en lägenhet nyligen så jag ska nog hem till henne i veckan för lite mys och fika :)

..

I helgen var vi hos mina svärföräldrar o vi tog det bara lugnt där, kollade Idol-finalen o spelade spel o åt god mat. Det var så skönt att vara där hos dem o få träffa de igen för det var ett tag sen sist.

Min bror var i Globen på Idol-finalen, jag såg honom inte på tv:n men däremot så har jag gått in på tv 4:s hemsida nu efteråt o kollat efter honom där han sa att han skulle vara o då såg jag honom, hehe.

Nu har jag börjat få frågor om vad jag och vi önskar mig/oss i julklapp, så jag går o funderar litegrann.
Har ni några roliga idéer om vad man kan önska sig i julklapp? Och vad önskar ni er i julklapp?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback