feel better.

Just nu mår jag mycket bättre än vad jag har gjort på hela veckan =) Glass och thé gör susen. Dock gör det inte susen när det gäller att nå mitt mål.
Målet är att gå ner några ton så att jag kommer i ett par skitsnygga, dyra Fornarina-jeans som min moster skänkte eftersom att hon blev bredare över höfterna efter sin graviditet och hon tror att hon förmodligen inte kommer lyckas komma in i byxorna någonsin mer.
Byxorna satt skitsnyggt på mig, speciellt över mitt ass =) Tyvärr så fick jag inte ihop knappen =/ Jag har ju det senaste halvåret/året gått upp en del..nu tänker ni säkert att "hon som är så smal o liten redan, hon behöver ju inte gå ner något". Om ni nu tänker så, då vill jag bara att ni ska veta att jag faktiskt tyvärr har gått upp. Jag har varit arbetslös i ett halvår, ätit godis alldeles för mycket, tröstäter mat som om jag inte visste när jag kommer att få äta igen - jag är deppig, rastlös, vet inte hur jag ska hantera mina känslor, dessa saker gör att jag äter, äter och äter. Dessutom rör jag inte mycket på mig, dels för att jag har blivit en jävla slacker, lat och deppig. Har inga pengar så det känns förjävligt att ens försöka hitta på nåt i detta konsumerande samhälle. Osv osv... Nu ska jag sluta klaga :P
Men jag hoppas iaf att jag kan komma i byxorna o lyckas knäppa dom, så att det inte beror på mina breda höfter. Det vore trist på ett par så snygga jeans. Men om det visar sig att det var höfterna det berodde på så kommer jag ju iaf kunna glädja mig att jag blev av med extrakilona i strävan efter att kunna knäppa jeansen =)

Denna helg har varit lugn..och tråkig. Tiden går sakta när man inte hittar på nåt, men jag har mest mig själv att skylla eftersom att saker blir ju vad man gör dom till. Det händer ju liksom inget om jag inte försöker engagera mig i så mycket.

I veckan har jag inte en enda plan såvitt jag vet. Vi skulle behöva gå till Försäkringskassan o lämna in vår nya hyresräkning, eftersom att vi kan få något högre bostadstillägg nu när hyran höjdes i januari. Jag ska bara försöka få Jonte till att orka följa med också, eftersom att han måste följa med o skriva under.

På fredag så fyller min ena bror 17 år, men jag tror inte att jag eller vi åker hem till pappa då. Anledningen till att J inte vill åka hem till min far är för att i våras så bråkade dom med varann och de har fortfarande inte bett varann om ursäkt efter det och J tycker det är jobbigt. Ytterligare en anledning till att jag nog inte kommer åka är för att jag har helt enkelt inte råd. Men å andra sidan så är jag rätt säker på att Timmy nog inte kommer att ha nåt firande direkt. Jag har inte en aning, men jag & Timmy har inte pratat med varann på flera månader..tror att vi började tjaffsa på msn nångång, men minns inte om vad. Sen så är han aldrig online på msn längre, eller så har han blockat mig. O jag är aldrig hemma hos pappa nuförtiden då jag aldrig prioriterar att ta mig råd..men hey, pappa frågar aldrig om jag/vi skulle vilja komma dit heller. O jag bjuder visserligen aldrig hem dom hit heller, för jag tror inte att dom är jätteintresserade av att komma hit..dessutom så är det ju den saken mellan han & J, så J skulle nog inte vilja bjuda hit dom.

Jag tycker att allt det här är ganska tråkigt o jobbigt.. att jag har så dålig kontakt med mina syskon. Riktigt tråkigt är det faktiskt. Jag vill ju vara en snäll storasyster som dom ska kunna anförtro sig åt o jag vill att dom ska tycka om mig. Istället är jag en bitch.
Nellie kan jag ju aldrig träffa då hon bor i Piteå med sin mor som aldrig låter Nellie få åka hit, o det är ju knappast att jag har råd o ta mig dit bara sådär. Sen lilla Kim..hon fyllde ett år i januari..jag har inte träffat henne många gånger.. det känns tungt, men mycket av ansvaret ligger ju på mig. Tråkigt att missa hennes framsteg nu när hon är så liten, jag är rädd att hon kommer vara jätteblyg för mig.
Precis såhär var det med Nellie också när hon fortfarande bodde här nere, då träffade jag henne rätt sällan eftersom att hon föddes strax efter att jag hade fått LVU o låsts in på behandlingshem, då fick jag ju inte träffa henne mer än på permissionerna. När jag väl hade skrivits ut från behandlingshemmen nästan ett år senare, så dröjde det inte länge innan Nellies mor tog henne och flyttade upp till Piteå..då fick jag inte träffa Nellie på drygt två år. Hon kände verkligen inte igen mig när jag kom, det var tråkigt. Men som tur var så släppte hennes blyghet efter nån timme o sen var hon skitgo hela helgen =) Saknar henne..och givetvis saknar jag mina andra syskon. Jag saknar att ha en bra relation till min familj.. =/
Jag och min äldsta bror bråkar ofta..sen kommer Timmy då, han som jag berättade om i början av denna grej. Sen har vi Tobias som jag aaaaldrig pratar med, mer än nåt hej till varandra när jag väl är hemma hos mamma. Han är med kompisar eller sitter alltid vid datorn =/ Sen har vi Emil som bor hos pappa o ja, som sagt så är jag ju aldrig där och Emil är aldrig online på nätet nuförtiden. Sen har vi Cajsa som blev 13 i november..hon har blivit en stökig tonåring..som flera av mina andra syskon. Hon gillar mig, men hon är sur just nu för att hon tycker väl att jag bryr mig för mkt o tjatar.
O så kommer lilla Nellie & Kim som jag redan har berättat om. Det är mina syskon det =)

Hehe.. detta var inte något som jag hade tänkt mig o skriva om men nu blev det så.

Ja på lördag iaf så har jag namnsdag, glöm inte det ;) Maria är det då.
Maria Therese Andersen, det är vad jag heter.

Alldeles snart så fyller jag dessutom år =)

Vad har ni gjort i helgen och vad har ni för planer för veckan som kommer? =)

Sleep tight.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback