råd?

Idag fick jag inte sova så länge som jag ville, vilket jag är van vid. Jag skäms nästan för att säga att det var jobbigt att ta sig upp när klockan ringde 08.15 imorses, fy vad jag hatar att behöva använda väckarklocka!

Jag skulle iaf till arbetsförmedlingen på informationsträff om Jobbgarantin. Jag orkar inte förklara vad allt innebär men klicka på länken om ni skulle vara intresserade.
http://www.arbetsformedlingen.se/GO.ASPX?AP=76353&A=76353

Iaf så får jag ju rätt till aktivitetsstöd om jag går den grejen, så jag tänker ge det en chans, se vad det är. Skulle det vara döden så kan jag ju alltid hoppa av senare, men det är ju onödigt att tacka nej till något som man inte vet vad det är!

Jag ska softa resten av dagen och imornkväll så har vi tvättid.
Marcus var är förut på besök. =)

Vi har en inneboende kompis här just nu...vilket börjar gå mig på nerverna. Förr kunde vi knappt vistas tillsammans mer än ett par timmar utan att bråka. Nu har X bott här i +/- 2 veckor. Vet inte exakt men jag tror det är 2 veckor +.
Vi har nog bara blivit osams en gång, men jag kan lova er att jag har svalt jääävligt mycket. Inte för X skull utan för J's skull eftersom att han får lida och dessutom blir sur, speciellt om det är att jag blir sur över skitsaker.
Iaf..vi har..eller hade..en skuld till den här X och vi sa att h*n fick bo här..Saken är den att det har aldrig uttalats någon direkt summa på hur mycket vi är skyldiga. Ej heller om X ska bo kvar här ett tag till o att skulden då försvinner för att h*n fick bo här, och isf; hur länge ska h*n bo här?
Gaah. Jag behöver verkligen veta, för jag orkar egentligen inte ha någon inneboende såhär länge + att det är aldrig gratis att bo nånstans, inte här heller. Inte så att vi tar betalt per natt, men det kostar ju för oss när det kommer till mat och annat som hör till.
Jag vill inte behöva ha X boende här jättelänge och sen ÄNDÅ vara tvungen att betala någon skuld, utan vi måste komma överens om något.
Men! Jag har inte en aning om hur jag ska ta upp det här, inför X har jag inga problem med det, tror jag inte. Men inför Jonte...risken är att han och X allierar sig emot mig, J blir sur över att jag är "snål, sur, girig" m.m. o jag orkar verkligen inte med ett bråk om den saken.
Snälla, kan ni ge mig råd om hur jag ska göra? Vad jag ska säga för att inte verka som en snål och sur fitta?
Jag känner att det inte dröjer länge till innan jag inte kan svälja orden när jag blir irriterad.


Ge mig råd.

Kommentarer
Postat av: sara

När jag, Martin o Dennis bodde ihop så delade vi på saker. Soc betalade ju hyran.. sen så köpte jag mat, dennis kunde köra ibland osv. Man får hjälpas åt. Självklart blev det tjaffs men det blir d ju lätt.. även i en familj. Men du bor ju faktiskt också där så Jonte får nog steppa tillbaka nångång. :)

2009-02-18 @ 15:14:44
Postat av: Andreas

Asså de är ju ditt hem. Har man problem så är de lättast att prata om det så brukar de lösa saker o ting??

2009-02-18 @ 19:22:31
Postat av: Linda

Gumman du måste prata med han eller hon innan det e försent.. J har ingen rätt att bli sur för han måste ju förstå att det handlar om pengar oxå.. Jag hade ju en inneboende hör över ett år o betalade ALLT för henne.. Hon betalade nästan inte en krona på över ett år utan skulle betala mig när hon fick pengar. N'r hon började få inkomst så drog hon, bara tog sina saker o flyttade med en skuld till mig på 8000 som vi kom överens om vilket inte är alls mkt för drygt 1 år... Jag betalade boende, mat, cigg o alkohol.. Allt vi gjorde.. Hon skulle betala av till mig betalade 500 kr en månad o sen blockade hon mig på msn, bytte nr o skiter i mig.. 7500 e mkt pengar.. Såå prata med han eller hon innan det går så långt att ni sitter där med en skuld o inga pengar för att ni försörjt den andra.. Saknar dig...hör av dig om det e något.. Puzz

2009-02-19 @ 20:50:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback