and the winner is...ME!

Jag har som vanligt inte orkat skriva nånting i bloggen den senaste tiden. Jag och mitt liv har verkligen varit upp och ner.
Men idag måt jag bra så nu orkar jag skriva.

Det har inte hänt så mycket saker som är intressanta att skriva om.

Jag, eller vi, har blivit sams med en person igen. Det tycker jag är trevligt :)
Men nu finns det en annan person som har gjort dumma saker som inte förtjänar vår vänskap. Det finns det fler personer i min omgivning som inte gör. Förtjänar min vänskap alltså.
Visst känns det tråkigt att känna en sån sak när man har sett personer som vänner. Men av självrespekt så borde jag ju givetvis bara strunta i såna människor o låta de leva sina liv. Känns trist att rensa så många ifrån omgivningen men i längden blir det nog allra bäst. Jag tror att jag gör mig själv en tjänst genom att öppna ögonen o se efter vilka som är bra vänner o vilka som är mindre bra vänner. =)

I måndags var jag på arbetsförmedlingen för att få en ny tid till något som de tyckte att jag skulle börja på. Jag vet inte riktigt vad det är för något ännu, men jag informerades om att jag kan få aktivitetsstöd om jag påbörjar den här saken.
Målet med aktiviteten är ju såklart att jag ska få ett jobb på ett eller annat sätt.
Aktivitetsstödet är ju inte någon jättestor inkomst, men jag kan lova er att ALLT är välkommet faktiskt. Eftersom att jag inte har någon form av inkomst nu, inte ens soc! HAHA. Då är det riktigt illa!

Dessutom så har vi dragit på oss lite skulder nu också. Det har varit mycket utgifter den senaste tiden.
Fick ambulansräkningen idag, från när jag åkte in till sjukhuset i december. Förra månaden fick jag sjukhusräkningar. I förrgår så anmälde vi oss till högskoleprovet, vilket kostar 350:- /person, i januari så höjdes hyran med 130:- osv osv. Sådär ser det ut. Det är ju inte några höga summor var för sig, men det blir mycket sammanslaget. Mycket pengar som vi inte har.
Jag är så otroligt tacksam för Jonte. Att han försörjer mig, och det helt och hållet utan att gnälla. Det är nog inte alla som skulle gå med på en sån sak.
En sak vet jag iaf, det är att jag skulle gjort detsamma för honom. =)

I onsdags tror jag det var, så var jag med i en tävling och vann en dokumentärfilm som jag har längtat efter att se länge. Dock så kostar den 250:- att köpa och den finns inte att ladda ner (iaf inte än) och så kommer den inte att visas på tv förrän i (kanske) april. Så då blev jag väldigt glad över att jag vann den! :D

Nu kom J & C hem efter deras Maxi-besök. Jag ska hjälpa till med maten o vara lite social. Vi får dessutom besök om en stund.
Får uppdatera mer när jag orkar :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback