Utkast: Tack söta, ...

Tack söta, underbara ni för era kommentarer när jag bad om råd. Jag kan ju uppdatera er lite i saken eftersom att det hänt grejer.

Idag när jag var borta över dagen så får jag mess från J där han skriver att "nu har vi pratat om skulden och vi kom fram till att vi är skyldiga 2700:-".
Okej, tänkte jag, det låter nog rimligt, jag ska få en förklaring sen över hur dom har räknat så att även jag är införstådd. Iaf så skrev jag tbx att det var bra att de hade tagit upp grejen eftersom att jag själv har gått o tänkt på det ett tag. Eftersom att det var sms så var jag modig nog att även skriva till J att vi får ju räkna ihop hur mkt som skall dras av från skulden pga att X bott o ätit här i + 2 veckor. Det är ju lite svårt o veta hur vi skall räkna så mina förslag var att vi räknar som soc gör, då är det ca 50kr om dagen för mat, o dom räknar ju ändå på minimum. Tycker ni att det låter okej? Det blir ju 700kr för 14 dagar isf.
Hyran tyckte jag att vi delar den på tre personer, sen delar vi summan som blir på hälften, eftersom att han bott här i ungf en halv månad. El o internet o såna där grejer orkar jag inte tjaffsa om, nån måtta får det ju vara på det hela =)
Men iaf..jag tycker att det här låter rimligt, det tyckte även min mor..så vad tycker ni?

Dock har vi inte pratat något om saken under tiden som jag har varit hemma ikväll. Imorgon blir nog en bra dag skulle jag tro, J har somnat nu och jag tror att jag vill ha med honom under diskussionen.

--

Var ju iaf i Hallsberg idag, det var jätteroligt att komma dit, det var några år sen. Det var även väldigt kul o träffa alla. Dock så blev jag osams med min bror..eller ja, vi var väl redan lite sura på varann innan och när han kommer dit så hann det inte ens gå en halv minut innan jag öppnar käften o säger att han är en bortskämd jävla snorunge. Mycket snällt och moget av mig att bete mig så och även förstöra stämningen..inte!
Han blev iaf skitsur o drog ut o sparkade på min mosters grannes brevlåda. Också väldigt moget.
Så jag fick skicka mess till honom o be om ursäkt så att han skulle komma tillbaks.

.

Vad har ni gjort idag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback