dagens meny.

Vi försöker att komma in i det här att göra en matlista varje vecka, planera alla middagar vill säga. Utifrån det vi har hemma och saker som det är extrapriser på i veckans reklamblad. Det är nog mycket bättre för vår ekonomi att göra så eftersom att vi då kan handla allt som behövs på en o samma gång, istället för att springa ner till vår lilla affär varenda dag. Det blir mycket dyrare att hålla på o springa ner dit än att handla allt på Maxi till exempel. O till Maxi orkar vi ju inte gå varenda dag som det fattas nåt :P
Dessutom så är det här med matlista bra för en sak till: Vi brukar gå här på dagarna o fråga varandra om vad vi ska äta idag osv. Ofta utan att vi kan komma på något eller orkar ta tag i nåt, så det händer ju att det slutar med en pizza eller endast mackor o massa småskit. Pizza är dyrt för många gånger och mackor/annat är ju ingen riktig middag. Ni förstår vad jag försöker förklara va? ;)

På menyn idag: Laxfilé, kokt potatis, hollandaiesås och kokta morotsslantar. Yummie!

Det var en till sak som jag skulle skriva..men..jag tappade bort det!

Kommentarer
Postat av: Linda

haha känner igen det dät med mackor o sånt ;) ví har själva tänkt göra matlista men får aldrig tummen ur.. Nu gav du mig styrka haha.. Saknar dig o finns här om det e nåt.. Puzz

2009-02-14 @ 01:15:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback