prat.

Vi sov bort det mesta av dagen. När jag vaknade så hade jag fått en liten lapp med en liten text från Jonte. Den låg på nattduksbordet :)

Vi har inte gjort något speciellt av denna dagen. Det känns faktiskt lite tråkigt. Men vi har varit, och är forttfarande, väldigt trötta. Dessutom så har vi ju som vanligt inte pengar till att göra något, som t.ex. bio eller restaurangbesök eller vad man nu vill hitta på den här dagen :)

Vi har iaf ätit supergod mat för något måste vi ju kunna unna oss :) Det blev fläskfilé i lergryta, klyftpotatis (gjorda av mig hehe), suuupergod gräddsås (jonte) och kokta morötter, minitomater och gurka. Ja, det blev iaf supergott och alla blev väldigt mätta. Jag skriver alla eftersom att vi har en vän på besök.

Efter maten så gick Jonte och vännen till Maxi, när dom kom hem så åt vi glass o drack thé. Jonte hittade ett rött roiboos-thé med smak av vanilj igår. Då tänkte han direkt på mig o köpte det åt mig :) Eftersom att jag älskar vaniljthé och har den senaste tiden upptäckt att jag är väldigt förtjust i rött thé :) Supergott är det som han kom hem med iaf! :D

M kom också hit igår o sov över här, han sov här natten till fredagen också. Imorses åkte han hem för att hans planering var att umgås med sin flickvän idag. Jag pratade med honom för några timmar sen och då var det slut mellan dom. Det var ju ingen grej som var oväntat för någon kanske, men tråkigt bara att det skulle ta slut just på alla hjärtans dag liksom. =/

Någon som såg på Melodifestivalen idag? Jag gjorde det inte. Kollade på förra veckans deltävling när SVT sände reprisen, men jag tycker bara att det är så jävla vidrigt, hur många gånger ska folk behöva ringa in på sina favoriter eller? Det pågår ju nya röstningar hur många gånger som helst och det bara under ett enda program. Nä, jag tänker inte vara så dum att slösa några pengar på det där.
Jag spelar faktiskt in programmet bara för att jag ska kunna spola förbi allt tjöt och alla snabbrepriser o skit som jag inte vill se. Anledningen till att jag kollar på programmet är ju för att jag är nyfiken på låtarna såklart. Vill ju inte vara helt efter om någon skulle nämna en låt o så vet jag ingenting alls :P

Ni vet såna här jippon (jul, nyår, alla hjärtans dag, påsk m.m.) då folk skickar massa sms till varann..? Jag bestämmer mig nästan alltid för att "den här gången ska jag minsann inte skicka sms till halva telefonboken, och jag ska bara skicka till de närmaste om jag nu ska skicka nåt, eller jag ska iaf bara skicka till de som skickar till mig" osv. Såndär är jag. Men jag kom på mig själv förut, sittandes med luren i handen o bläddrade igenom telefonboken. Suck.
Jag måste sluta falla för sånt! Men det känns ju ändå bra att sända något till de man tycker om :)

Nä..just nu står mitt val mellan att duscha eller läsa en bok. Hmm..det brukar vara svårt att få fram nåt varmvatten såhär sent.. men ah. :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback