:)

Att jag ska vara så dålig på att skriva då. Trots att jag i princip har all tid i världen. För nåt jobb har jag inte fått ännu, trots några intervjuer och en massa jobbsökande. Blah.
Ska väl egentligen erkänna att jag njuter av att för första gången på flera år få slacka, att inte ha massa ansvar o tider att passa, jobb/skola etc.
Nu är jag ju hemmafru, inte för att det blir mer rent eller städat här hemma för det, men men :)
J börjar sin grej 8.30 på mornarna och slutar senast kl. 12. Så oftast sover jag till 11, om inte så har jag oftast bara hunnit sitta vid datorn när han väl är hemma.
Jävla data-beroende. :P

För att mina, i vanliga fall, rätt långa inlägg inte ska behöva bli ännu längre så tänkte jag dela upp berättelserna lite om vad som hänt sen sist, hur vi tillbringade julen, dagarna därefter och även nyår. Även hur vi har levt in det nya året.
Dock är detta inget som jag hinner ta tag i just nu, eftersom att det finns saker som måste göras.
Vi kom i säng sent, sen blev det mys o efter det så fick vi för oss att springa upp o äta massa olika saker mitt i natten. Det slutade ju alltså med att vi kom i säng, på riktigt, ännu senare. Inget jag är ledsen för med tanke på att jag hade en helt underbar natt som var fylld av massa kärlek o bus <3

Vi hade iaf ställt klockan på 12 idag för att vara uppe i god tid, men när jag vaknade strax före 10 o var uppe för den obligatoriska morgonciggen o toalettbesöket så insåg jag hur skönt det hade varit att sova, så jag ställde fram alarmet till 12.30. När det väl ringer så ligger vi o mornar oss fram till 13.10. Somnade nog om lite halvt som halvt, men tack gode gud att vi inte somnade om helt o hållet, sånt där är ju livsfarligt egentligen. Då kan man ju inte vara säker på att komma upp i tid, såvida man inte snoozar då, men sånt pysslar inte jag med.

Det var bara att stiga upp o sätta på thé för att kunna svälja ner diverse piller ur medicinskåpet. Nä, riktigt så illa är det inte. Men utöver thé så bestod min frukost endast av:  C-vitamintablett  x1, Rosenrot x1 (uppiggande), Nån grej som är bra för ögonen x2. J var så söt inatt o hade förberett vår pensionärsfrukost genom att dela upp alla våra piller i halvor o lagt i varsin skål. :P
Ibumetin x1 var valfritt men jag var som tur var inte i behov av någon :) Nu sitter jag o klurar på om jag ska äta nån riktig mat till frukost/brunch/lunch eller om jag ska skippa sånt helt o hållet.
Anledningen till att vi ännu inte gjort det är för att kl. 14 så skulle J vara hos en kompis på fika så allt var ju lite stressigt. Jag underlättade för honom genom att göra något som inte är bra för förhållanden i många fall; jag plockade fram kläder åt honom som han kunde hoppa i när han hade duschat. Jag har även tagit på mig ansvaret för att packa väskan idag.
Jag gjorde även iordning en påse med bullar o lussekatter i, för det var tydligen hans ansvar att ta med sig fikat, så skulle hans kompis stå för kaffet, hmm, smart kompis det där :P
Anledningen till att sådana här saker kanske är mindre bra för en del förhållanden är ju för att iaf min pojkvän inte vill vara ihop med "sin mamma" som gör allting åt honom, vilket är helt förståeligt. Förstår ni hur jag menar?

Vi ska nämligen hem till mina svärföräldrar senare o sova över där.
Ja, ännu en gång så fick vi varsitt busskort av dessa underbara föräldrar, till ett värde av dryga 1200kr. Så 1. Klart att vi ska hälsa på dem så mkt vi kan innan busskorten går ut, då vi inte har råd så ofta annars. 2. Klart att vi ska utnyttja busskorten så mkt som möjligt, vartän vi ska åka!
Kan ju säga att de där busskorten underlättade för oss i jul, när vi flängde fram o tbx så mkt, men mer om det i ett annat inlägg.

Nu ska jag surfa lite till, sen ska jag hoppa in i duschen, stila till mig och packa. Kl. 17.39 avgår bussen här utanför.

Hoppas att ni alla får en trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback