fortsättningen på julen...

Jaa..vad jag fick i julklapp glömde jag ju att berätta.

Av mamma så fick jag & Jonte hennes dubbelsäng, där madrasserna är fräscha och rätt så nya. I utbyte mot att hon fick vår 120cm-säng. Det blev vi väldigt glada för eftersom att vi har velat ha en större säng länge nu.
Vi fick även täcke o lakan till den. Vi fick även godis.

Av pappa så fick jag pengar som jag också hade önskat mig.

Av mormor & morfar fick jag/vi: massor! haha.. jag fick ett nattlinne, trosor o raggsockar, resten var nog gemensamma grejer.. pengar, almanacka, vas, dukar, bordstabletter, grytlapp, grythandske, handduk, godis m.m.

Av min ena bror fick vi Bonniers kokbok, det finns hur mycket recept i den som helst, så vi ska nog hitta nåt som passar mig som är så kräsen :)

Av min moster o hennes sambo fick jag en fin tröja.

Av min ena syster så fick jag massa doftljus.

Av farmor så fick jag trisslotter.

Hmm..undra om det var nåt mer? Ja, godis ifrån Jonte's föräldrar. Sen fick vi ju varsitt busskort av dom med, fast det räknades inte som julklapp.

Minns inte om det var mer grejer, men jag är väldigt glad över att vi ens fick julklappar med tanke på att vi inte hade köpt nånting till någon.

--

På juldagen så åkte vi hem till Jonte's pappas sida av familjen, vi var bjudna på mat hos Jonte's farbror med fru och dotter. Vi fick inte någon traditionell julmat utan det serverades fisk. Det var verkligen mumsigt och trevligt att inte bara äta samma mat hela tiden! Av dom fick vi ljus och en stenplatta att ställa ljusen på.

Efter det så var nog vårat julfirande över..då festade vi till o från fram till nyår, det var roligt :) Det hände nog inte så mycket speciella saker här då..vi festade ju även lite innan jul också. Jag minns inte allt men jag minns att jag har haft det roligt och att jag har mått bra, och de sakerna är väl det som är huvudsakerna? :)

Det enda tråkiga var när vi hade besök här en kväll..jag hade ännu inte hunnit börja dricka nåt den kvällen så jag var fortf nykter, om än lite trött och klumpig. En av personerna som var här sölade hela tiden så jag fick konstant (jag överdriver INTE) springa efter honom o torka upp/städa upp, även när han hade varit inne i badrummet så fick jag städa varje gång då han alltid lyckades pissa utanför så det kom på toa-ringen o även på golvet(!). Herregud..människa.
Iaf, i köket, så skulle jag torka upp efter att han hade spillt lite grogg på bordet, då råkar jag välta ett av glasen som fanns på bordet, groggen i det glaset rinner ut över bordet....och på en mobiltelefon som låg där. Telefonen tillhörde en vän till han som sölade hela tiden. Jag hade aldrig träffat telefonägaren innan och just vid denna tidpunkt så hade han däckat i vår säng... så ja.. vi tog ju självklart isär telefonen direkt o la den för att torka.
När den hade torkat klart nästa dag så funkade den att använda, men sockret som fanns i slödrycken i groggen gjorde så att det knastrade när man knappade på den, antar att det kändes lite trögt också o även trögt när man drog luckan upp och ner... så nu kommer jag att få betala det! Det känns förjävligt eftersom att jag inte ens har socialbidrag..så jag vet inte hur jag ska lösa detta.

Jag har fått olika reaktioner på detta..nån tyckte att det är ju inte jag som ska betala det för ägaren var ju jävligt oansvarig som la sin mobil på ett bord bland massa fulla människor. Jag håller delvis med..samtidigt undrar jag om man kan skylla på han som sölade hela tiden eftersom att olyckan skedde pga att jag skulle torka upp efter honom...ja, man kan vrida den här saken ut och in, men det slutar säkert med att jag måste betala ändå :/

Någon som vet ungefär hur mycket det kan kosta att lämna in den o fixa saken?
Någon som har ett bra förslag på hur jag kan dra mig ur/lösa saken?
Någon som har lust att ge ett litet bidrag? (jag fyller år snart!)

Nu har jag berättat om julen..nyår kommer senare :) Men snart ska jag nog vara ikapp dagens datum, haha.
Vad fick ni i julklapp?

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback