ilska.

Igår åkte vi hem till Marcis eftersom att vi var bjudna på älgsteksmiddag där..vi fick potatisgrstäng till och det var mycket gott!
Efter det så åkte vi allihopa hem till Janne. Men där blev jag ordentligt irriterad på ett par personer så jag gick hem istället medans Jonte stannade kvar.
Jag tycker att det var skönt att få vara ensam hemma litegrann. Jag önskar nästan att jag var det nu också.

Igår blev jag förjävla trött på människor som bara tar och tar från en, o så får man sällan något tillbaka. Jag blir trött på folk som tigger, som riktiga gamar.

När Jonte kom hem så blev jag fruktansvärt arg på en person efter att Jonte hade berättat en sak. Min irritation blev knappast bättre av att Jonte var onykter och inte visste vad "att visa hänsyn" var för nåt.
Jag hade lagt mig för natten i sängen o läste lite..han frågar om jag kanske vill ha lite chilinötter, varpå jag svarar nej eftersom att jag har borstat tänderna. O han fortsätter att tassa fram o tbx genom hela lägenheten, pratar med mig, frågar om jag vill ha det o det.
Han gjorde säkert dessa saker för att vara söt, snäll och ta hand om mig. Jag låg i sängen o blev mer o mer irriterad för att han inte kunde komma på själv att han skulle låta mig vara o att jag faktiskt inte ville ha nåt, han frågade faktiskt om det var för att jag hade borstat tänderna och trots mitt ja-svar så försökte han erbjuda mig thé o andra grejer.
Väldigt sött av honom, men ändå! Orkar inte med när folk är sådär.
Anledningen till att jag inte sa rakt ut till honom att låta mig vara ifred var dels för att inte såra honom när han försökte mysa o göra mig glad. O dels för att hade jag sagt nåt så hade han kanske blivit sur o vridit o vänt på hela steken o försökt få det till att det var jag som betedde mig fel. (Självförsvar åt ens egna jag)

Nu på morgonen när vi gjorde scones till frukost så hittade jag inte min sista pizzaslice i kylen. Jag frågade Jonte vart den var nånstans o han visste inte utan sa att det är väl du som har ätit upp den?!
Nä, jag är säker på att jag åt baguette o risifrutti igår kväll, just för att spara pizzan till idag.
Vi hittade pizzan i micron..han hade ställt in den där, värmt den o glömt av den. Nångång inatt eller okristligt tidigt imorses antar jag.

Fan vad sur jag blev. Just en liten pizzabit har egentligen inte så stor betydelse, men det är fan själva saken - ta inte MITT utan att fråga, o värm det inte o glöm bort det sen så att det står o blir dåligt o måste kastas!

Jag är så jävla trött på allt det här, folk som tigger, gamar, lever på andra, parasiter, folk som inte visar hänsyn m.m.

..

Middag här om en timme..får väl se hur det blir med den saken ^^
(Jonte sover och Janne lär väl förmodligen inte ens komma ihåg...)


ps. scones till frukosten blev supergoda. ds.

Kommentarer
Postat av: Jonna Ponna

Haha.. Jadu.. Precis likadan.. Inte ta mitt utan att fråga! Men det var lite komiskt att han hade värmt den i micron sedan glömt av den :D haha.. :P Smidigt! ^^

2009-01-31 @ 17:19:57
Postat av: Anonym

så fruktansvärt ointressaby

2009-01-31 @ 18:10:34
Postat av: Linda

hehe jo jag äälskar ju att skriva, de har jag gjort ända sen jag var liten men har haft värsta skrivkrampen ett bra tag nu men hoppas på att den ska släppa nu, har försökt börja igen men raderar efter en sida för jag inte e nöjd haha.. får hoppas de blir bättre nu bara. har börjat på en ny nu så får se hur d går hehe.. Pussar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback