dags att berätta om den där roliga..

En månad sen, men wtf, måste bara berätta om den här festen. Eftersom att det var längesen som jag var på en riktig fest.

Lördagen den 23 maj vankades det iaf storfest. Min morbror Mirco hade slagit ihop sin 30-årsfest och deras inflyttningsfest.
Egentligen så fyllde han redan i januari, men han ville ha en stor utomhusfest när värmen kom istället.

Vi stressade o åkte ut dit en timme tidigare eftersom att Mirco nästan gick upp i taket av all stress, så han behövde lite hjälp med att ställa iordning allt inför festen.

Dagen till ära så hade vi fått underbart fint väder, vilket var väldigt tacksamt av många då dagarna innan hade varit ganska dåliga gällande vädret. Dessutom så skulle vi ju festa i trädgården hela dagen, kvällen o natten.

Det var ca 40 människor bjudna o jag tror att nästan alla var där, mer eller mindre.

Efter att ha slitit med ballonger som skulle blåsas o snöras upp o även serpentiner som skulle spridas ut så började folket strömma in. Klockan var då runt 14.

Först blev vi bjudna på ett glas champagne var. Sen fick man ta bål o lite tilltugg till det, medans vi minglade runt o hälsade på människor innan den riktiga maten skulle serveras.

Det bästa var ju att det tydligen är tradition att när man fyller 30 så ska man bjuda på all mat o alkohol till alla gäster. Så min morbror hade ju bunkrat upp med MYCKET alkohol, vilket behövs då det är mest finnar som ska festa. :D

Efter bålen o champagnen så gick jag vidare till päroncider, som jag hann dricka mååånga av innan jag upptäckte att det fanns lakritsshots. De hade en gratis bar där, vilken jag sprang till rätt mycket. Jag hämtade ju shots o cider till andra många gånger, så tjejerna i baren måste ha undrat hur jävla mycket jag dricker o hur jag fortfarande kunde stå på benen. :P

Vi blev bjudna på grillat kött, potatissallad, tsatziki, bröd o grönsaker. Till efterrätt så fick vi en mumsig tårta med hallon (eller ja, nån sorts kladdkaka var det väl snarare).

Jag lakritsshotade med mormor (som inte brukar dricka så mkt eller ofta), med mofar och med min ena moster. När vi tyvärr hade lyckats dricka slut på lakritsshoten i baren så upptäckte jag nästa grej, att det fanns Redbull & Vodka, det blev min grej tills all sprit tog slut o det bara fanns öl kvar i baren. Så resten av kvällen blev det öl för mig :)

Oj herrejävlar vilken bra kväll jag hade, mycket rolig o trevlig. Många som var roliga att prata med o så träffade jag många bekanta ansikten också. Bl.a Boström som jag & Sandra festade en del med för många år sen.
Även min "halvkusin" Pauli, som jag inte sett sen han var ett litet barn, o jag med me tanke på att han är tre år yngre än mig bara. :P Vi hade en trevlig pratstund där vi bekantade oss med varann på nytt. Så pratade jag en del me Boström & Mika o Paulis tjej o nån kille som hette Oskar om jag ej minns fel.
Pratade ju även med mamma, Jonte, morfar, mormor och mostrar o morbröder o deras respektive partner.

Pauli tog fram gitarren o spelade o sjöng för oss, sånt älskar jag! Sålänge personen kan spela o sjunga såklart :)

Det skulle gå två taxibilar hem till mormor & morfar. En tidig o en sen. De veka festprissarna som tog den tidiga var mormor, morfar, moster Mona & Jonte! Hehe. Jonte blev avsläppt på vägen hem. Den taxin gick nog strax före midnatt nångång tror jag.
Jag, min moster Tina o hennes kille Emil o moster Monas sambo Niklas skulle ta den sena taxin.

Jag vet inte varför jag höll på att hinka i mig alkohol hela kvällen och varför jag valde att åka med den sena taxin. Jag ville väl inte missa nåt av festen o jag var inte dyngrak utan bara glad o rolig o full, utan att göra bort mig, tack o lov. :)

Men vår taxi gick en dryg timme efter den första (typ vid o1.00) o i efterhand så vet jag ju att jag inte missade så mycket. Mamma åkte förresten hem till sig med skjuts.

Jag blev avsläppt här utanför, på stora vägen. Jag gillar inte att gå ensam ute i mörkret så jag ringde upp Jonte för att ha sällskap i luren på vägen hem. Hehe, då snubblade jag o ramlade ner i en lerhög så väl hemma var jag jätteskitig :P Jonte ställde sig o handtvättade mina byxor nästa morgon o torkade rent mina skor. Jag lyckas alltid bli skitig på nåt sätt när jag festar :P (Tack Jonte för tvättandet!)

Väl hemma så visade alkoholen att nu jävlar, då kom den fram på riktigt i mig. Jag var rätt dyngrak o låg på golvet o skrattade som fan o grejer, detta filmade ju såklart Jonte. Hämnden är ljuv :)

Jag brukar vara rätt bra på att dricka vatten regelbundet under festkvällen för att inte bli bakfull dagen efter, men den här kvällen hade jag slarvat massor o bara hävt i mig ett glas vatten o ett glas alkoholfri cider.
När jag vaknade nästa morgon så hade jag lite huvudvärk, tog två alvedon, drack vatten o somnade om. Vaknade två timmar senare o mådde bra. Skönt, jag slapp baksmällan ändå =)

Framåt fyra på eftermiddagen började jag må illa o spydde ett par gånger. Jag undrade hur och varför eftersom att jag hade mått bra när jag vaknade. Då sa Jonte att det berodde på att när jag hade vaknat så var jag fortfarande full o att jag hade blivit bakfull nu istället, eller snarare alkoholförgiftad. :|
Ja det är tur att jag sällan är ute o festar sådär då iaf =)

Men jag mådde rätt ok efter spyorna ändå. Det var värt det, jag hade en underbart rolig kväll =)

Tack Mirco & Kim för festen, och tack till alla som kom som var en del av festen!

En fest som jag inte glömmer i första taget ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback