fullt upp hemma hos moderkakan.

Godkväll kära ni.

Sitter i sängen i gästrummet hemma hos min mor med hennes laptop. Lyxigt, jag skulle också vilja ha en ju =) Jonte vill också att vi ska ha två datorer hemma..

Idag blev vi upphämtade lite efter två o då åkte vi direkt ut till mamma. Vi har packat massor o rensat vad som ska slängas, skänkas eller sparas. Men det ser inte ut som att vi har fått speciellt mycket gjort. Det beror väl på att vi har tömt skåp o lådor rätt mycket o då syns det ju inte.

Men det är mycket som ska slängas o skänkas bort, för hon flyttar ifrån en 5:a till en 3:a. Så ett lass har redan åkt iväg till Gengåvan, en second hand-butik här i Skövde. Verkligen gött att få undan massa skit för det blir ju rätt trångt här med alla grejer, man vill ju gärna kunna gå o få plats med alla flyttlådor också.
Vi ska sova här inatt, mest för att det är praktiskt då vi ska hålla på med det här imorgon också, så att vi slipper åka fram o tbx i två dagar. Men när vi drar så kan man ju ställa in massa saker i gästrummet.

Jag känner en stor sorg i mitt hjärta. Helt seriöst så har jag räääätt mycket ångest över en sak. Idag så frågade jag min mor om vart mina gamla leksaker fanns, typ alla mina barbie m.m. o då får jag veta att hon har sålt alla mina barbiesaker! Jag blev väldigt besviken på henne, även om jag inte är intresserad av att leka med dom längre så känns det som att en del av min barndom är försvunnen. Jag ville ju se de där sakerna, gå lite på memory lane typ. Sen ville jag ju spara en del av mina leksaker till mina framtida barn.
Men det var nog den andra saken jag fick veta som gjorde mest ont.. När mamma berättade att för ett tag sen så sålde hon 2 stycken Nintendo 8-bitars konsoller, med massa spel till! Såna är fan ovärderliga!
En annan gång för nåt halvår sen när vi var här så kollade vi på spelen o jag sa att jag ville ta hem dom o spela, men då sa mamma att hon ville pröva så jag skulle få ta hem dom en annan dag istället. O nu är alltihop borta!
Såå många timmar av min barndom som har lagts på de där tv-spelen.
Fan vad ledsen jag blev på henne. Över hela saken. Jag kommer aldrig att återse de där sakerna igen, o det är saker som har betytt väldigt mycket för mig.
Så vart tog delar av min barndom vägen? Borta. Sålt. Till någon som säkert uppskattar sakerna, men det hjälper ju inte mig det minsta.
Vad ska jag göra?

Det är så enkelt. Man gör sig INTE av med sina barns gamla leksaker! Inte om man inte har fått ett ok till att göra det.
Ni kanske tycker att jag är jättetöntig, men jag är väldigt ledsen över det här..vill gärna sluta tänka på det.


Vad har ni haft för er idag?

Nu ska jag gå o tvätta av mig sminket o krypa ner i sängen med mitt älsk, vi ska upp tidigt imorgon för han ska vara inne i stan på skolan kl. 9. Dessutom består hela dagen imorgon av packning.
Mor pratade även om att lämna en nyckel till oss nu när hon reser bort, så att vi kan åka hit o packa om vi vill o har tid.

Sovgott kära ni. 

Kommentarer
Postat av: Balin

Gumman, du är inte töntig alls! Jag tar gärna fram o kikar på mina Barbie's ibland också, för jag minns inte min barndom och min dockor får mig att känna att jag visst var ett lyckligt barn.



Så jag förstår dig


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback