historien om när vi flyttade in..

Vi skulle byta till oss den här lägenheten med en tjej som ville ha vår gamla lägenhet. Så vi bestämde en dag som bytet skulle ske. Jag & tjejen bestämde tillsammans en viss tid som vi kunde komma upp med de första sakerna den dagen. När vi kommer med en fullastad bil o kärra så har dom fan skitmycket kvar att göra!
En tjej står o skruvar ner gardinstänger, en mamma sitter o försöker frosta av frysen o rengöra kylen osv. Det var massor med saker kvar i rummen, inte städat nånstans...ja, vi kunde ju alltså inte komma in med sakerna. Det var ändå HON som hade föreslagit tiden, o de här med flytten hade varit planerad ett tag så varför ser man inte till att vara färdig så mycket som möjligt när det väl är dags? Idioti.

Så istället för att vi kunde börja bära upp grejer så fick vi i vårat flyttgäng sätta oss o fika. För i vår lägenhet var allt redan nerpackat, bilen o kärran var ju som sagt fullastade o vi hade städat så mycket det gick i vår lägenhet, allt gick ju inte att städa innan vi hade fått ut alla saker därifrån.

När vi hade fikat klart så går vi tillbaka för o se hur långt dom hade kommit, men det hade inte skett speciellt mycket under vår fikastund (Vi fikade 30-60 minuter). Så då sa min far till dom att "Ni kan väl iaf städa ur ett rum helt o hållet så att vi kan börja ställa in grejer nånstans, slipper vi sitta o vänta så mycket?!" Det gjorde dom då. Men för att det skulle gå snabbt så fick min far & Jontes far hjälpa dom att bära ner saker ifrån deras lägenhet. Hallå?
Dom var två tjejer i 20-25-årsåldern, en av tjejernas mamma o en av tjejernas pappa. Ska deras pappa bära alla tunga saker ensam, eller hur hade dom tänkt sig det? Så soffor o andra tunga saker fick ju såklart vårat gäng hjälpa dom att bära ner. Oh my god!!!!!!

Sen när allt väl var färdigt senare under dagen o vi var i den nya lägenheten så märkte vi fler o fler ställen där dom hade städat jävligt dåligt o på vissa ställen inte alls! Hallå?!
Det var massa hundhår överallt, speciellt inne i badrummet i badkaret o badrumsskåpet. Ok, att hundhår kanske är svårt att få bort, men då städar man väl flera gånger tills allt hår är borta?!
Nä, allt var så väldigt äckligt. Så när tjejen kom på kvällen för o lämna nyckeln så påpekade vi att det var väldigt dåligt städat på flera ställen. Vi visade henne även så att hon fick se det själv.
Vet ni vad hon säger då? "Ah, men ni hade fan inte städat så jävla bra heller!" Ok, tänkte vi, både jag & Jonte är väldigt noggranna när vi städar, o speciellt under en flyttstädning, vad kan hon ha att klaga på ens?! Vilket vi såklart frågade, vad som var fel.
"Det var en hylla i klädlammaren som var dammig!" svarar hon då. (Hon pratar otrevligt mot oss hela tiden, men jag är inte hundra på att vi kanske hade den trevligaste tonen heller, men bra mycket trevligare än henne iaf).
Men då kom jag på, hon hade rätt såklart och det var helt o hållet mitt fel. Jag plockade undan saker från den hyllan o den satt nästan ända uppe i taket så jag nådde inte att torka av den. så jag skulle be Jonte göra det, men det glömde jag av nånstans, såklart. Typiskt. Men det sa jag till henne att "ok, ursäkta, det var mitt fel att vi missade den, men det var också det enda stället i hela lägenheten som vi inte hade städat på." Hon hade ju inget mer att säga så uppenbarligen hade hon inte hittat fler ställen heller.

Ett litet tag senare, när vi bott här några veckor så hittar vi ännu fler ställen. Ett exempel som gjorde mig förvånad var under fönsterbänken i gästrummet, det upptäckte jag när jag skulle hänga upp gardiner o göra fint där, vi sparade gästrummet till sist. Dammet därunder var så ingrott så jag fick skrubba några gånger o skölja trasan flera gånger. Det var så illa så jag misstänker att där hade det kanske inte ens inte blivit rengjort nån gång alls under de två åren som hon hade bott här med sin kompis..
En dag så upptäckte vi att det fanns ett skåp bakom kryddhyllan, när vi öppnade där så fanns det därinne en ventil (och nån hylla). Ventilen var så jävla äcklig, flötig o dammig. O inne i skåpet också.
Så uppenbarligen så fanns det flera ställen som dom inte ens hade försökt att städa på. Tur för dom att vi bytte lägenhet sådär samma dag, för hade dom lämnat ifrån sig den i ett sånt skick o den skulle ha blivit städbesiktigad av någon nisse så hade dom fått en räkning från hyresvärden pga inhyrd städfirma, det kan jag lova er!

Jag la upp en bild på det här äckliga skåpet iaf i min bilddagbok kort därefter. Då var en av tjejerna som hade bott här inne på min bilddagbok o såg den bilden. Jag hade skrivit en kommentar till bilden som var typ "Såhär äckligt lämnade de förra hyresgästerna det här.."
Då hade hon kommenterat den bilden o skrivit "ska du ställa något där inne eller?" - Det är väl skitsamma huruvida jag ska använda ett köksskåp eller inte? Det ska ju fan vara städat ändå! OMG!

 

Är väldigt glad iaf att JAG slipper bo med de där lortgrisarna!

 

Nog pratat om det. Hejsvejs!


Kommentarer
Postat av: Balin

bläääääääääääääääääääääää

2009-06-18 @ 05:10:02
Postat av: Cecilia

Lätt som en mindre trevlig erfarenhet! Va är de för folk som inte städar efter sig. Blä. På jobbet har jag fått flyttstäda en gång och han som bodde där hade nog aldrig städat sin lägenhet inte ens de "vanliga" ytorna. Undrar hur folk kan bo så? Trevlig midsommar btw :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback