lite från midsommarhelgen

Vad härligt att det är så fint väder, o finare verkar det som att det ska bli i veckan :) Vi har inte så mycket planer för veckan, men det kanske bara är bra, då kanske vi kan gå ut o sola o grilla eller nåt.

Men just nu så slackar jag bara, jag har en del saker som jag egentligen bör fixa o dona med, men det är svårt att få tummen ur :P

Jag kan passa på att berätta litegrann om helgen då.

I fredags så var vi i Vinninga, i J's mosters (o mosters man) sommarstuga. Även J's päron var med och en kusin med familj. Vi åt väldigt god mat o hade det trevligt. Tyvärr så kom det ett par regnskurar, men vi satt inomhus som väl var :)
Under dagens gång så fick vi ännu mer mat, färskpotatis, gräddfil, sill, korv, köttbullar m.m. Vi åt grillat kött, potatissallader, bröd, kex, m.m. Jordgubbstårta o glass med jordgubbar. Ja, det var massor med mat hela dagen lång.

De andra ville greja en midsommarstång så dom åkte traktorsläp ut till ett ställe o plockade blommor, jag ville stanna kvar i stugan o vila. Men senare när dom kom tbx så hjälpte jag till lite med midsommarstången.
Ett av Jontes kusinbarn ville så gärna dansa, så vi vuxna fick ju offra oss o vara med på dansen, hehe :)
Men det var väl roligt..jag undrar bara varför det finns en sån tradition? HAHA.

Vid elvatiden eller nåt så gick jag & J hem till hans föräldrar o la oss.

På lördagen så skulle hans föräldrar jobba, så när vi vaknade så var dom inte hemma. Vi hade alltså huset för oss själva hela dagen. Det var riktigt mysigt, att vara ute på landet o bara ta det lugnt en dag. Det kändes som en minisemester nästan :)
Vi cyklade bort till kiosken o köpte cigg, gick omkring i trädgården o kollade på allt det vackra. J räknade mycket matte o jag läste en bok.

På kvällen såg vi en film, men vi tog en paus när hans föräldrar kom hem, så att vi fick kvällsfika lite tillsammans.

På söndagen så åkte vi hem till Jontes farmor. Det var väldigt kul att träffa henne igen. Vi hjälpte till med lite saker för att avlasta henne, hon orkar inte så mycket själv pga hjärtat. :(

Återigen så åt vi god mat och så fick vi jordgubbstårta till efterrätt + bullar o kakor!

En mycket underbar helg må jag säga! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback