orka.

Vi är fortfarande ute hos mamma. Vi gick upp halv åtta o vi har egentligen inte fått så mycket gjort som vi borde, enligt min mening. Men det är så svårt, det är så fruktansvärt mycket grejer överallt! Vi behöver få undan skräp och vi behöver få iväg grejer till Gengåvan.
Det är inte så lätt utan bil. Vi är bara tre stycken som packar, jag, Jonte & mamma. Dels måste mamma vara med överallt för att gå igenom alla saker o säga vad som ska vart nånstans. Dels så har vi inte mycket flyttlådor.
Sen har vi ingen plats.. Vi tänkte tömma gästrummet, som sagt, o ha det som förvaringsrum, men det används ju också som kontor så det ligger miljoner papper därinne, o massa böcker.

Så tänkte vi ringa second hand-butiken o be dom hämta lite möbler o grejer, men en av möblerna står i min systers rum. Nu när hon vaknade så bad mamma henne att tömma den stora byrån så att dom kan hämta den + massa annat så vi får lite plats. Då börja hon gnälla om att det är ingen som får gå in i hennes rum, men hur ska vi då få ut byrån? undrade mamma. Sen undrade hon varför vi inte hade sagt till tidigare, men du har ju sovit hela dagen, skriker jag då till henne.
Då hörde jag nåt skrik om jävla cp-barn o hennes dörr som smälldes igen o sen låstes.
Vi måste ju veta säkert att hon tömmer den innan vi bestämmer nåt med Gengåvan. Rätt pinsamt om dom kommer o så kan vi inte öppna dörren till rummet där möbeln står.

Båda mina småsyskon på mammas sida, som bor hemma, har legat o sovit fram tills ungefär nu. Dom har inte hjälpt till någonting med packningen i de allmänna utrymmena. Det är väl på håret att dom ens packar sina egna rum, iaf Cajsa. Hon är 13½ o har en sån fruktansvärt taskig jävla attityd till allt o alla. Allt ska ske efter hennes vilja o hon verkar må bra av att göra livet surt för alla andra o dessutom så är hon bara bråkig och gör massa otyg. Hon är precis så som jag var i den åldern. Det är väldigt enerverande, oroande och jobbigt. Dessutom så skäms jag så oerhört mycket när jag ser på hennes beteende o sätt o vet att jag har varit precis likadan. Pinsamt!

Jag fattar inte hur vi ska hinna med allt? Hur vi ska orka med allt? Mamma åker bort en vecka imorgon, då allt står still..för vi kan ju inte göra så mycket eftersom att hon måste säga vart allt ska. Den här resan till Finland var bokad innan flytten bestämdes, men jag tycker egentligen att hon kunde ta o avboka den, visst hon förlorar biljettkostnader, men det är nog inga hutlösa summor om man jämför med vilket enormt arbete det är som behövs göras här hemma. Hon åker ju ändå till Finland rätt ofta..

Skitsamma. Resan avbokas inte. Jag vet inte hur vi ska kunna få så mycket saker gjorda här utan att mamma är med. Jag tycker att mina syskon borde hjälpa till mer istället för att skita i allt. Jag vet inte hur jag, Jonte o mamma ska orka fixa allt själv med all packning.. jag är bara så stressad o trött på allt just nu.. CRAP!

Kommentarer
Postat av: Balin

Nu hitta jag din blogg :)



Sätt dig ner gumman, andas och tänk ut ett BRA sätt att lösa detta. Du är smart!



Försök att inte bli arg på de små, utan förklara sakligt. Vi har ju alla vart där.. Och klart det är skrämmande när man ser att ens syskon har samma tendenser som en själv men det betyder inte att de kommer hamna där man vart. Om det var så du menade?

Kramar!

Postat av: Kekkonen

Glad midsommar, fröken Andersen!

2009-06-19 @ 14:35:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback