ett litet förlåt-inlägg.

Hej alla ni!

Förlååååt! Jag vet att ni saknar mig o mina inlägg massor. Jag är så ledsen att jag inte har skrivit något till er nästan alls på jättelänge nu, men ni vet ju att jag har haft fullt upp med att jobba o då har jag varit supertrött efter jobbet, o på helgerna har jag ju såklart passat på att slappa så mycket jag har hunnit :)

Jag ville bara berätta för er att jag iaf lever o mår bra! Jag kommer att bli bättre på uppdateringar nu för i fredags var det min sista arbetsdag så jag kommer att vara lite av en slacker nu igen ett litet tag framöver ;)

Inte helt o hållet slacker för att imorgon ska vi ingå i ett stort projekt. Min kära moderkaka ska flytta från en 5:a till en 3:a och vi ska vara dom som hjälper till med all organisering över vad som ska packas o slängas, i vilken ände vi ska börja, packandet, och ja, allt som har med en flytt att göra såklart! För den 1 juli är det inflyttningsdatum i den nya lägenheten, det är alltså snabba ryck som gäller. Saken med flytten blev bestämd förra veckan. På onsdag åker hon bort en vecka, så där förlorar vi en vecka som vi kunde ha packat o grejat. Därefter är det inte långt kvar till 1 juli.

Det som kanske är det bästa med hela grejen är att hon (tack o lov) kommer att hyra in folk som tar hand om flyttstädningen. Att flyttstäda en så stor 5 rum o kök-lägenhet supernoggrant skulle inte vara kul för någon av oss i all den stress som själva flytten redan innebär.
Dessutom så brukar jag alltid vilja städa en extra gång i den nya lägenheten när man flyttar in med sina saker, man vill liksom städa med sina egna städgrejer, det känns fräschare o så är man säker på att det blir rent o fint, plus att hur mysigt är det att någon annan har gått med sin äckliga gamla disktrasa o torkat av i nya plejset? :S Nej tack till sånt!

Jag vet inte..jag har bacillskräck till viss del o dessutom så har jag väl blivit skadad av det som hände när vi flyttade in i den här lägenheten. Ska skriva ner den historian i ett nytt inlägg så det inte blir så långt. O så kan ni själva välja om ni vill läsa den eller ej. Bra va? ;)


Nog snackat om det. Fan, jag hade ju bara tänkt mig ett superkort inlägg för o hälsa att jag lever. Men fastnade visst här litegrann.
Jag o älsket ska nämligen se på film men han har precis börjat plugga upp Matte B-kursen så han sitter o räknar nu, o när han ändå är inne i det så är det ju onödigt att dra honom ifrån det.
För jag VILL att han ska räkna mycket, han kommer må bra av det. Han har redan kommit in flera gånger o talat om att han känner sig så stolt över att han hade rätt på så o så många uppgifter o att han har börjat fatta hur man gör nu osv. =)
Han behöver dessutom räkna mycket. Hans mattelärare hade sagt att han skulle vara klar med det här kapitlet till den 16/6 (på tisdag) o hans beställda mattebok var ju ganska försenad så han kunde inte börja räkna förräns för några dagar sedan, så det är inte mycket tid alls han har på sig. Hoppas att hans mattelärare har förståelse för det med bokförseningen o så om han inte skulle vara klar tills på tisdag morgon.

Va har ni gjort i helgen? Min helg kan jag berätta om nästa gång jag bloggar. Vilket förhoppningsvis är väldigt snart igen ;)

Sov gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback