lite om veckan o helgen.

Vem är "Kekkonen" ? Känner igen namnet..men nä, kommer inte på :P Tack detsamma iaf :)

Malin: Tack för alla dina kommentarer. Det värmer med dina råd o bara dina ord. Att du är en som förstår mig <3

Cecilia: Hehe, nä jag fattar inte heller hur folk kan bo nånstans o aldrig städa..snuskigt! :/ Hoppas att du hade en bra midsommar! :)

--

Jag ringde Gengåvan häromdan angående sakerna hos mamma, o dom ska komma dit på torsdag nu den här veckan, samma tid som mor ska till tandläkaren, så jag & Jonte, eller kanske bara jag, måste åka ut dit på torsdag morgon för att öppna när dom kommer. Men det är väl lika bra, så får vi väl hjälpa henne mer me packandet då.
De känns bara lite orättvist..att det bara e jag & J som hjälper till..allt ansvar läggs ju på våra axlar. Men men, jag skulle aldrig kunna säga nej, jag anser att man måste ställa upp för familjen i många fall. Speciellt när jag vet att ingen annan kan hjälpa henne nu (typ) och när hon är så trött o svag pga sin sjukdom o sådär. Hon skulle inte orka göra allt ensam.

O hon ställer alltid upp för mig, förutsatt att hon kan/orkar, o hon har uppfostrat mig o fått stå ut med så mycket. Nu är det min tur att finnas där för henne. Med det jag kan.

--

I onsdags så var jag hemma hos Jenny o fikade. Det var längesen sist. Typ i februari tror jag, o det är alldeles för lång tid som har gått. Så det var riktigt roligt att träffa henne igen, o även hennes söta lilla dotter Savannah, som hade blivit så stor o oblyg nu :) Ja, så träffade jag ju Jennys pojkvän en sväng också. Mycket trevligt :) Jag & Jenny lärde ju känna varann när vi gick i samma klass på folkhögskolan o dessutom pendlade tillsammans till o från Skövde varje dag i två år under den tiden. Jag gillar henne, vi kommer bra överens och vi har lika intressen, dessutom vill vi plugga samma saker. Dock så har hon nog större chans än mig att komma in på det vi har sökt. Jag är självklart glad för hennes skull om hon kommer in o inte jag. Men jag blir ledsen för min skull.

Samma dag så kom Max & Marcus hit på middag. Det blev fläskfilé o potatisgratäng :) Tyvärr så hade jag sån huvudvärk o mådde väldigt illa så jag hade inte så stor matlust :(

I fredags skulle vi åka till J's föräldrar för att fira midsommar. Någon kortslutning hade skett i min hjärna så jag hade sagt fel busstid till Jonte, precis när vi ska börja äta frukost så ser J att det är fyra minuter kvar tills bussen skulle gå.. den som vi skulle ha tagit alltså. Medans jag bara "nää, det är ju en timme kvar!". Min hjärna hade på nåt sätt stannat o fått för sig att vi skulle åka med bussen som vi hade pratat om först, men som vi hade ändrat oss om sen.
Jaja, världen gick inte under. Dock så var det en stressig morgon. Men vi hann ju såklart inte ta den bussen som skulle gå om fyra minuter.

Jag glömde tandborste o linsvätska hemma. Vi skulle stanna över natten. När vi kommer fram så börjar Jonte's pappa att prata om ifall vi skulle stanna hela helgen så att vi kunde åka till J's farmor på söndagen kanske. O det ville vi ju. Men eftersom att det inte var planen ifrån början så fick vi lite problem.

1. Jag hade inte tillräckligt med cigg. Deras ICA-affär skulle vara stängd under midsommardagen, deras lilla kiosk visste vi inte några öppettider på. De bor i en liten håla på landet så vi hade inte höga förhoppningar om att kiosken skulle vara öppen på midsommardagen. Det är rätt långt till bussen in till stan.
J's päron skulle in till stan på lördagen o jobba, men ja..jag vågade inte fråga om dom ville köpa med cigg hem till mig. Jag tyckte att det var alldeles för pinsamt då jag trodde att dom kanske inte skulle känna sig bekväma med att göra det. De är kristna o varken röker eller dricker. O så är det för många i hans släkt. Men absolut inget fel med det, dom är helt normala människor ändå, som är roliga o underbara =) Jag tyckte bara att det kändes fel att fråga dom, ville inte "belasta" dom med mitt nikotinberoende.
Jonte ville inte heller fråga. Så jag tänkte skriva en lapp åt dom, för vi kom hem till dom tidigare än vad dom gjorde eftersom att dom stannade kvar på midsommarfirandet. Så skulle dom se den när dom kom hem o ja hade lagt mig, sen skulle vi inte hinna ses nästa morgon innan dom skulle till jobbet. Hehe, fegt av mig jag vet :P
Men precis när jag skriver lappen (jag segade med att skriva den eftersom att jag tyckte att även det var pinsamt) så kommer dom hem. Så jag hann inte utan struntade i det. :/
Tack o lov så löste sig allt, hans mor skickade mess nästa dag med kioskens öppettider så vi cyklade dit.

2. Linsvätskan. Linsvätska är ju en koksaltlösning, så vi kokade upp en liter vatten o tillsatte en tesked salt, så att det blev som kroppens egna salthalt. Så fick det bära eller brista, jag hade ju fått slänga linserna oavsett o fått gå med glasögon resten av helgen. Men jag kan glatt meddela att vår egenkokta "linsvätska" funkade prima! :)

3. Tandborsten som jag hade glömt hemma. Jag fick helt enkelt besudla Jonte's tandborste hela helgen :P Vi byter ju ända saliv o munbakterier så ofta så det var ingen fara för någon av oss. :P

4. Eftersom att jag trodde att vi skulle hem på lördagen så tog jag bara med rena trosor o strumpor, men inga andra kläder. Det kändes lite äckligt att behöva gå i samma kläder hela helgen, så på lördagen slängde vi in alla kläder i tvättmaskinen så fick jag låna myskläder av J's mor att ha o gå i hela lördagen, vi skulle ju ändå bara vara ensamma hemma hos dom hela dagen. Så hade jag nytvättade kläder på söndag morgon :)

Så alla problem kunde lösas enkelt :) Jag berättar mer om helgen i ett kommande inlägg. Får ju försöka att inte ha så långa inlägg här ;) För er skull! :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback