födelsedag n stuff.

I söndags kväll så blev vi inte alls ensamma utan fick besök av tre vänner som hade ärenden i Skövde dagen efter o därför undrade om vi kunde erbjuda sovplats. De kom med ett bra erbjudande som tack för hjälpen och det kunde vi ju inte tacka nej till :)

Det var en trevlig tid som de var här iaf.

Egentligen så har jag inte så mycket viktigt att skriva om veckan som har gått, men på onsdagen så fyllde jag hela 23 år. Jonte sjöng för mig när klockan hade slagit midnatt natten till onsdagen så det gjorde inte så mycket att han inte väckte mig nästa morgon med sång. Han hade nog kanske gjort det om det inte varit för det att jag istället hann vakna av dörrklockan.

Det var vår kära vän Anders som stod där, jag helt yr och nyrvaken undrade varför han räckte över en blomma o present till mig, min bänga hjärna fick på nåt sätt för sig att det var nån sorts inflyttningspresent (visserligen har vi bott här i 2 år men) o jag tänkte ju givetvis att det borde vara han som skulle ha inflyttningspresent eftersom att han nyss har flyttat.
Så jag frågade honom varför hann räckte över dessa ting till mig o så efter en sekund så trillade poletten ner och jag hann svara mig själv med att "just det ja, jag fyller ju år idag!" =) Tänk så knasigt det kan bli.

Vi hade iaf en mysig tid de timmar som han stannade här, han är så snäll och omtänksam den killen.

Dagen började så att jag var på jättebra humör o såg framemot dagens planer, men sen blev jag tom. Jag tappade lusten till saker, lusten till livet. Jag tänkte att det ska inte få förstöra min födelsedag och de saker som vi hade tänkt att göra så jag försökte så gott jag kunde med att rycka upp mig o Martin besökte oss o vi beställde pizza o sallader ifrån pizzerian. Det blev att vi fick stressäta för att sen bege oss ner till stan. Jag & min älskling skulle dagen till ära gå på bio.
Han hade varit så söt o lånat pengar just för att vi skulle kunna göra något speciellt av den här dagen.

Filmen vi såg på var "Män som hatar kvinnor" - en film som jag väldigt gärna har velat se. Jag har läst hela trilogin och J har läst bara "Män som hatar kvinnor", böcker som vi tyckte var väldigt bra.
Det är ju så svårt det här med att kunna skilja boken från filmen, men jag ger det en chans och kan säga att filmen var väldigt bra gjord osv. En sak som förstörde var ju att jag hela tiden visste vad som skulle hända. Men jag är nöjd ändå.

Vi valde att gå på den sena visningen, dvs. kl. 21.oo, vilket gjorde att vi kom inte ut därifrån förrän ca 23.45 och då var vi väldigt trötta.
Tidigare under dagen så hade vi lovat Anders att komma hem till honom efter bion o dricka lite vin. När filmen var slut så hörde vi först av oss o avbokade pga trötthet, men ganska snart så ångrade vi oss o gick dit istället, han bor ju ändå på vägen hem till oss.
Där fanns min fina kusin också o vi fick en trevlig stund hos honom. Nånstans mellan 01.3o-o2.oo så ville jag hem och alla gick hem till oss, vi drack varsin kopp thé och jag intog sängen o somnade som en stock, de andra stannade uppe för att umgås lite till så Anders & Alex blev kvar över natten.

Jag hade en fin och bra födelsedag, det var många som grattade mig över internet, sms och telefonsamtal. I brevlådan fann jag två kuvert, ett innehållandes pengar ifrån mormor & morfar och det andra var ifrån farmor som innehöll en dubbeltriss, dock vann jag tyvärr inget på den.

Jag antar att jag har lite presenter kvar att vänta mig, men det lär väl komma den dagen jag har råd att ställa till med kalas :) Inget datum är satt ännu, vi vill att pengarna ska komma in först och dessutom så händer det mycket under mars månad, kanske inte för oss men för människor som jag vill ska komma o fira mig :) Vi får se hur och när det blir.
Jag vet iaf en sak, och det är att min lillasyster vill ha "den goda smörgåstårtan som Therese bakar" <-- hennes ord. :D :D :D

Sen födelsedagen så har inte mycket hänt..det har varit ångest på hög nivå och dagarna har mest flytit förbi..jobbigt. Jag har iaf märkt av att det har varit fredagen den 13:de idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback